×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امضای تفاهم نامه خرید هواپیما بین ایران ایر و بویینگ

اقتصادتهران: روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به دنبال صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا، تفاهم نامه خرید هواپیما بین ایران ایر و شرکت بویینگ در خرداد ماه به امضاء رسید.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب اعلام کرده است در پی اعلام رسمی تاریخ اجرای توافق مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و اجرایی شدن برجام، اقدامات گسترده ای از طرف شرکت های بزرگ سازنده هواپیما برای حضور در بازار ایران و سیاست وزارت راه و شهرسازی در جهت بازسازی ناوگان هوایی کشور این تفاهم نامه به امضاء رسیده است.

پس از سفر نمایندگان کمپانی بویینگ به ایران و چند دوره مذاکره، سرانجام در خردادماه سال جاری تفاهم نامه ای بین ایران ایر و بویینگ به امضاء رسید.

در این تفاهم نامه مقرر شده در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط دو طرف، تعدادی هواپیمای بویینگ از خانواده ۷۳۷ (نسل جدید) و مدل های ۹۰۰ و ۳۰۰ از سری بویینگ ۷۷۷ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری شود.

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده نهایی شدن این قرارداد منوط به اخذ مجوزهای نهایی از سوی دولت ایران و آمریکا است.

پیش از این همزمان با سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه در بهمن ماه ۹۴، پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمایی مسافربری از شرکت ایرباس به امضاء رسیده و این شرکت هم اکنون برای نهایی کردن فروش هواپیماهای یاد شده به ایران ایر منتظر دریافت مجوزهای لازم از خزانه داری آمریکا است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches