×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
امضای تفاهم‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا تا چند ماه آینده

اقتصادتهران: رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان اعلام کرد: طی یک سال گذشته با آغاز دولت سیزدهم ۹ دوره مذاکره میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد و این مذاکرات در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورهاست و چند ماه آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «هرویک یاری‌جانیان» در همایش تجاری ایران و ارمنستان با اشاره به اینکه روابط بین ایران و ارمنستان طی قرن‌ها با کمترین چالش و به صورت همزیستی مسالمت‌آمیز ادامه داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارمنستان تنها مرز زمینی متصل به اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، توسعه روابط ظرفیت عظیم و گران‌بهایی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته روابط دیپلماتیک دو کشور توسعه یافته است که با داشتن تنها مرز خاکی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای کشور ما اهمیت ویژه‌ای دارد و ظرفیت عظیمی را مهیا می‌کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه روابط مردم دو کشور موقعیت گران‌بهایی برای بخش خصوصی با حمایت دولتی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه تجارت و ترانزیت ایران و ارمنستان وجود دارد.

به گفته یاری‌جانیان، ایران دارای ۱۵ کشور همسایه با ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات سالانه است که ایران فقط توانسته ۱.۴ درصد از این صادرات را به خود اختصاص دهد در حالی که دارای پتانسیل بسیاری برای جذب سهم بیشتر از این تجارت است.

«اکبر گداری» رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان اظهار داشت: طی یک سال گذشته با آغاز دولت سیزدهم ۹ دوره مذاکره میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا صورت گرفته و مسائل اجرایی انجام شده است؛ اما این مذاکرات در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورهاست که نیاز به دارد و چند ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه میلیون جمعیت ارمنستان و وسعت حدود ۳۰ هزار کیلومتری نمی‌تواند جاذبه تجاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارمنستان به عنوان تنها مرز زمینی ایران با کشور عضو اتحادیه اقتصادی است که مرزهای دیگر آن با دو کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه بسته است؛ بنابراین پتانسیل زیادی ایجاد می‌کند و بخشی از کالاهای صادراتی مزیت رقابتی دارد به همین دلیل در بازار ارمنستان جمعیت و وسعت را در نظر گرفتن خطا است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches