×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امسال ۱۲۳ هزار تن سیب از باغ های اشنویه برداشت می شود

اقتصادتهران: مدیر جهاد کشاورزی اشنویه به برداشت متوسط ۲۵ تن سیب از باغ های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت حدود ۱۲۳ هزار تن سیب در سال زراعی جاری از باغ های این شهرستان قابل پیش بینی است.

سید انور حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است، افزود: ۱۱ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد و مهمترین محصولات تولیدی آن سیب و گیلاس است.

به گفته وی هفت هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان وجود دارد و سیب برداشت شده از این شهرستان علاوه بر تامین نیاز مصرفی شهروندان، به سایر شهرستان ها و استان های دیگر نیز فرستاده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تنظیم بازار و مهیا شدن شرایط لازم، این محصول به سایر کشورهای مجاور مانند ترکیه وعراق نیز صادر شود.

سیدانور حسینی افزود: سالانه حدود ۷۵ هزار تن میوه سیب در ۱۹ سردخانه این شهرستان برای مصرف سال مصرف کنندگان ذخیره سازی می شود.

به گزارش ایرنا طی ۳۰ روزی که به فصل برداشت سیب در این شهرستان اختصاص داده می شود، حدود هفت هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان غربی است و با داشتن یکهزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می رود.

اشنویه در مرکز آذربایجان غربی، ۶۵ کیلومتری ارومیه و در مرز ایران، عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches