×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امارات، بزرگ‌ترین مبدأ واردات کالا به ایران

گمرک جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی، آمار تجارت خارجی پنج ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که براساس آن امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات کالا به کشور است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، میزان واردات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۸۸ هزار تن و به ارز ۲۶ هزار و ۳۱۷ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، افزایش ۷.۹۳ درصدی در وزن و ۵.۵ درصدی در ارزش دلاری را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، امارات متحده عربی با اختصاص رقمی بالغ بر هشت هزار و ۸۵ میلیون دلار (۸.۰۸ میلیارد دلار) و سهم ۳۰.۷۲ درصدی از کل واردات در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله واردات به ایران، قرار گرفته است.

همچنین چین با ۶.۹ میلیارد دلار و سهم ۲۶.۶۲۳ درصدی، ترکیه با ۳.۸۷ میلیارد دلار و سهم ۱۴.۷ درصدی، آلمان با یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار و سهم ۳.۸۸ درصدی و هند با ۷۳۴ میلیون دلار و سهم ۲.۷۹ درصدی از کل ارزش واردات، در جایگاه‌های بعدی کشورهای عمده طرف معامله واردات، قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ طی پنج ماهه نخست سال جاری، میزان ترانزیت خارجی کشور به ۹ هزار و ۶۱۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزیش ۵۲.۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches