×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
الزام توسعه دریا محور با توجه به تاکیدات ویژه‌ مقام معظم رهبری

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردری گفت: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه دریامحور باید با تمام توان تلاش کنیم.

به گزارش مهر، دیروز (چهارشنبه، ۴ مهر) نشست بررسی اقدامات و عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت طرح توسعه دریامحور، با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست خطاب به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت ترسیم یک چشم انداز تاکید کرد و گفت: شما و همکارانتان با تدبیر و همت چشم‌اندازی برای رشد ترانزیت و دستیابی به توسعه برای این سازمان تعریف کرده اید که با توجه به تخصص و تجربه مجموعه مدیریتی سازمان، خیالمان از این بابت راحت است. اما باید برای دستیابی به اهداف دولت در چهار سال، چند نکته را مورد توجه قرار داد.

صادق با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر توسعه سواحل مکران، گفت: ایشان معتقد است؛ برای توسعه باید بنادر جنوبی و سواحل مکران را دریابیم. زیرا تمامی نعمات و موهبت ها در سواحل جنوبی وجود دارند اما ما در مرکز از جمله تهران متمرکز شده ایم.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل جنوبی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در سواحل جنوبی مکران توسعه و تمدنی اتفاق بیفتد باید به دست وزارت راه و شهرسازی انجام شود و لا غیر. زیرا مهمترین سیاست‌گذاری‌های طرح توسعه مکران در شورای‌عالی شهرسازی و معماری انجام شده و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است. البته حمل‌ونقل ریلی نیز برای جابه‌جایی انتقال بار از بنادر بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: از بندر سیراف چیزی بافی نمانده و یا بندر کنگ که قدمت چند هزارساله و قطب رفت و آمد با هند بوده است. همچنین بندر لنگه که فقط گمرک آن برای واردات خودرو اهمیت دارد یا بندر چابهار که سازمان بنادر با قدرت در حال توسعه آن است. این‌ها نقطه‌های تمدنی کشور هستند که به خاطر بی تفاوتی‌های گذشته بعضاً از دور خارج شده اند.

صادق تصریح کرد: متاسفانه جانمایی بندر چابهار در نقطه کور باعث بسته شدن دست و پای ما شده است و هم شهر و هم بندر آسیب دیده‌اند.

وی افزود: در نشست‌های مستمر توسعه دریامحور باید راهکار راه اندازی موتور توسعه دریامحور را بیابیم. البته یکی از موضوعات جلسات ما بررسی جانمایی بنادر جدید خواهد بود؛ باید چشم انداز جانمایی بنادر جدید را داشته باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches