×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
الزام ادارات به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی برای تامین برق

اقتصادتهران: مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر گفت: ادارات بر اساس اسناد بالادستی و به‌ منظور جلوگیری از خاموشی در فصول گرم سال باید نسبت به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی، دیزل‌ژنراتورها و باتری‌های الکتریسیته ذخیره‌کننده انرژی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، اعمال طرح مدیریت مصرف برق در بخش اداری یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق پایدار در تابستان امسال بود. وزارت نیرو با کمک مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری بخش اداری را برای کمک به تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها تغییر داد.

علاوه‌برآن بخش اداری موظف شد در ساعت کاری نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و ۶۰ درصدی خارج از ساعت کاری نسبت به سال ۱۴۰۰ اقدام کند؛ همچنین مقرر شد اداراتی که نسبت به رعایت این مصوبه اقدام نکنند با قطع برق در ساعت‌های غیراداری روبرو شوند.

مدیریت سیستم‌های سرمایشی ادارات با کمک کنترل از راه دور و کنتورهای هوشمند نیز از جمله دیگر راهکارهایی بود که برای رعایت مدیریت مصرف در بخش اداری مورداستفاده قرار گرفت.

در همین رابطه اخیراً مصطفی رجبی مشهدی در خصوص تأثیر کاهش ساعت کاری بخش اداری در مصرف برق، گفت: ناترازی تولید و مصرف برق حداقل ۱۰ هزار مگاوات است که باید برنامه‌هایمان به‌گونه‌ای باشد که همه مشترکان از برق مطابق با نیاز خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: ساعت اوج مصرف روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است. یعنی بیشترین میزان مصرف برق در این ساعت‌ها اتفاق می‌افتد که دلیل آن استفاده هم زمان وسایل سرمایشی در این ساعت‌ها است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای انجام شد که ساعت خاتمه کار بخش اداری کشور بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت ۱۳ باشد و متناسب با آن وسایل سرمایشی در مناطق عادی ساعت ۱۲ و در مناطق گرمسیر ساعت ۱۳ خاموش شود.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches