×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
البرز به قطب اقتصادی بزرگ تبدیل می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: باید ظرفیت‌های البرز را فرا جغرافیایی ببنیم چرا که استان البرز سهم بزرگی در اقتصاد ناخالص داخلی دارد.

به گزارش ایسنا، اکبر ترکان در همایش فرصت‌های برد برد با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز اظهار کرد: استان البرز از نظر مساحت جغرافیایی یک قطعه است ولی از نظر خلق ثروت سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی دارد به طوریکه این استان حتی در درآمد سرانه قابل مقایسه با سایر استان‌های دیگر نیست.

وی افزود: با جذب سرمایه گذار، فرودگاه پیام غیر از جمعیت دومیلیون و ۵۰۰ هزار نفری البرز، کار حمل و نقل جمعیت شهریار، رباط کریم و اسلام شهر را نیز دارا است.

دبیرشورای هماهنگی مناطق آزاد کشور یادآورشد: جنبه‌های عملیاتی فرودگاه پیام اکنون در وزارت راه در حال بررسی است و این استان باید به سایر اقتصادهای بزرگ متصل شود.

او با اشاره به منطقه آزاد تجاری پیام خاطرنشان کرد: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام از این ظرفیت برخوردار است که باید به قطب صنایع بسته‌بندی، بسته بندی وارداتی و مرکز مصنوعات الکترونیکی صوتی و تصویری و مخابراتی مبدل شود.

وی تصریح کرد: هفت منطقه آزاد چابهار، قشم، کیش ، انزلی و ارس در کشور وجود دارد و تاکنون ۶۳ منطقه آزاد به تصویب رسیده است که از تعداد ۲۳ منطقه راه اندازی شده و ماموریت این ۲۳ منطقه آزاد تجاری توسعه فضای کسب و کار در منطقه است.

ترکان در پایان گفت: کشور ما از نظر فضای کسب و کار شرایط مطلوبی ندارد و برای اینکه فضای کسب و کار در ایران آسان شود منطقه ویژه گمرگی پیام بهبودی بر این شرایط خواهد بود.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches