×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اقدام بی نظیر دولت در اداره کشور با توجه به قیمت نفت

اقتصادتهران رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به کاهش بی سابقه قیمت نفت در ۲ سال اخیر، ایران در این مدت نه تنها از ذخایر خود برای اداره کشور استفاده نکرد بلکه ۲۰ درصد درآمد خود را نیز به صندوق توسعه ملی واریز کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه کشور در مشهد افزود: در ۲ سال گذشته قیمت نفت به پایین ترین نرخ در طول تاریخ ایران رسید به گونه ای که در عرض چند ماه قیمت آن از ۱۲۰ دلار در هر بشکه به ۳۰ دلار کاهش یافت.

وی اظهار کرد: در این شرایط همه کشورهای نفت خیز دچار مشکل شدند و عربستان با تولید ۱۰٫۵ میلیون بشکه در روز، سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برای اداره کشورش برداشت کرد ولی ایران برای اولین بار در تاریخ این کشور، نه تنها برداشتی از ذخایر خود برای اداره کشور نداشته بلکه امسال و پارسال ۲۰ درصد از درآمد نفتی خود را نیز به صندوق توسعه ملی واریز کرد.

دکتر روحانی گفت: این اقدام بیانگر قدرت ملت و دولت ایران است و به رغم اینکه هیچ وقت در رادیو و تلویزیون گفته نشده است که همه کشورهای تولید کننده نفت به جز ایران برای اداره کشور از ذخایر خود برداشت می کنند، اعلام می کنم ما تنها کشوری هستیم که در این شرایط بخشی از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز و با سختی کشور را اداره کردیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches