×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد را به نقطه امن برسانیم

اقتصادتهران: سرانجام بالاترین مقام پولی کشور فغان برآورد که حمایت ار خودرو سازی کشور بعد از۴۰ سال بی نتیجه بوده و این صنعت در کشور اصلاح شدنی نیست.

به گزارش اقتصادتهران، رئیس کل بانک مرکزی با گلایه از اختصاص ارزهای ۴۲۰۰ تومانی و بی اختیار بودن بانک مرکزی در این خصوص گلایه کرد و خودروسازان را به گرفتن ارز ارزان و گران فروختن متهم کرد ،هرچند باید از رئیس کل بانک مرکزی سوال کرد که مگر بانک مرکزی استقلال ندارد و نمی تواند جلوی دار اشتباه ولو اصراردولت را بگیرد!؟ چرا هم اکنون که این ایراد را فریادزده قبل تر آن را برای عموم فریاد نزده است!؟ وی به درستی از صنعتی که بعد از ۴۰ سال هیچ گونه مزیتی درآن نداریم سخن گفت اما ای کاش اعداد ارقامی را وی اعلام می کرد که عمق فاجعه برهمگان معلوم شود، ارزهای ۴۲۰۰ تومانی که موجب رانت و فساد در صنعت خودرو سازی شد با دستگیری های اخیر کاملا هویدا است اما چه راحت از کنار آن گذشتیم به بهانه اشتغال در این صنعت سرمایه کشور را به هدر دادیم و حفظ اشتغال باز هم در این کوره ارز سوزی دلارها را می ریزیم و حتی کاهش قیمت را هم نتوانستیم برای مردم ایجاد کنیم.

خودروهایی که ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد گران شدند را با خبر کاهش های ۵ و ۱۰ درصدی در بوق و کرنا می کنیم و به این کاهش ها دلخوش کرده ایم.

یکبار برای همیشه کارشناسان و ریش سفیدان و دولتمردان بایدبه معظل خودرو سازی در کشور خاتمه دهند.

اگر با این حمایت ها هر نوع تولید دیگر را مورد لطف قرار می دادیم بیش از این اشتغال ها می توانستیم ایجاد کنیم.

چه اشکال دارد که کارخانجات بدون توجیه و مزیت خودروسازی کشور را تغییر کاربری دهیم و مهندسان و کارگران آن را به دیگر تولیدات با مزیت تبدیل کنیم.

امروز بازار مصرف کشورهای همسایه کالاهایی را از ایران طلب می کند که موجب رونق تولیدکنندگان فعلی و برگشت کار در کارخانه ها تبدیل شده است. امروز به جای جنگ و دعواهای سیاسی از روش های اقتصادی استفاده نکنیم. بیایید هر آنچه در تولید و اقتصاد مزیت داریم را تقویت و هر آنچه را که به عنوان غده سرطانی ۴۰ سال کشور را به عقب برده از سر راه برداریم امروز نمایندگان ملت در مجلس ونماینده ملت در دولت باید به این علم مهم رسیدگی کنند مگر می شود بعداز ۴۰ سال آزمون و خطا را باز هم ادامه دهیم یکبار برای همیشه تصمیم بگیریم از این فرصت افزایش نرخ ارز بهره اقتصادی ببریم، کشور نیازمند رشد اقتصادی است حالا که در عرصه دفاع وبین الملل به نقطه امن رسیدیم لطفا اقتصادشوالیه کشوربه نقطه امن برسانیم، شبکه های مختلف صداوسیما از میزگردها و اظهارنظرهای کارشناسان پرشده است اما نتیجه آن چه شده است!؟

مگر می شود اقتصاد کشور شخصی محور باشدکه رئیس بانک مرکزی از بی اختیار بودن خودخبری دهد!؟ مگر رئیس دولت می تواند نظر شخصی ارائه کند و همگان نظاره کنند و کسی هم پرسشی نکند و هیچ نهادی هم پیگیر اشتباهات دولت نباشد.

متاسفانه در کشور ما اقتصاد از جهت های سیاسی دچار آسیب شده است وگرنه نبود تکنولوژی و توانمندی برای ساخت هرچیزی در کشور بهانه ای بیش نیست، خودروسازانی که بعد از ما دارای خودروسازی شده اند در حال تسخیر جهان هستند و متاسفانه ما همچنان مونتاژکار چینی شده ایم و با پرچم تولید به چپاول ارزهای کشور پرداختیم و موجب موج سواری عده ای شده ایم که تعدادی در زندان و مابقی به دنبال خرج کردن درآمدهای نامشروع خود از این راه هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches