×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اقامت ایران در ازای هر خارجی که ۱۰۰ هزار دلار وارد ایران کند

اقتصادتهران: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: اگر فردی حداقل ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور کند می‌تواند اقامت بگیرد.

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه بدون توقف با اشاره به اینکه قرار است انحصار واردات شکسته شده و از انحصار چند شرکت خاص دولتی و خصوصی خارج شود، اظهار کرد: بنا بر این است هر کس بتواند کالا را ارزان‌تر وارد کند او را تشویق کنیم و خودِ واردکننده‌ها با هم در کاهش قیمت کالاهای وارداتی رقابت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید سیاست دولت قبل خودتحریمی بوده؟ یادآور شد: باور ما این است که حتماً باید در تعاملات بین‌المللی از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و البته نیازهایی هم که لازم داریم از طریق روابط تجاری خوب به دست بیاوریم، اما اختلاف نظر این است که دنیا تنها یک کشور و یک مجموعه محدود از کشورها نیست، میزان افزایش میزان روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه و کشورهایی که با ما تعامل دارند در یک سال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده، در عین اینکه همچنان مسأله مذاکرات و برجام و توافق هم در مسیر بوده و اما گشایشی در آن انجام نشده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حتماً یکی از ارکانی که به رشد اقتصادی ما کمک می‌کند این است که با دیگر کشورها دیپلماسی اقتصادی فعال داشته باشیم و خودمان را منحصر نکنیم، تصریح کرد: اما اینکه برخی فکر می‌کنند اگر برجام امضا نشود ما مشکل پیدا می‌کنیم کاملاً غلط است، نمی‌گوئیم با دنیا کاری نداشته باشیم و خودمان خودمان را اداره کنیم اما می‌گوئیم همین الان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دو برابر نفتی که قبلاً می‌فروختیم صادر کنیم و بیشتر از این هم ظرفیت داریم، در مورد سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم قراردادهای فراوانی اجرا می‌شود، و اینها گواه این است که می‌شود اقتصاد را در همین شرایط هم مدیریت کرد.

خاندوزی با بیان اینکه تحریم‌ها قطعاً اثر دارد و کارها را در برخی موارد دشوار می‌کند گفت: اما حتماً می‌توانیم اقتصاد را بدون گره زدن به مسأله مذاکرات ادامه داده و اداره کرده و حتی باید بتوانیم ادامه رشد را هم پیاده کنیم. در بحث توسعه اقتصادی نیز چند برابر دوره گذشته با طرف چینی تعامل پیدا کردیم و تمرکزمان را بیشتر روی کشورهایی گذاشتیم که نیاز به صادرات ما دارند، حتی نقطه مشخصی را در مشهد برای جلب سرمایه‌گذاری کشورهای شمالی و غربی دایر کردیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches