×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزون بر ۱۰۰ هزار بچه ماهی از تالاب بین‌المللی هامون جمع آوری شد

اقتصادتهران: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: با توجه به قطع آب رودخانه هیرمند، شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه، گرمای هوا، تبخیر شدید آب و خشک شدن تالاب بین المللی هامون افزون بر ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی به صورت زنده از این دریاچه جمع آوری شد.

محبعلی سیستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بچه ماهی ها به صورت زنده و با استفاده از تانکرهای مجهز به کپسول اکسیژن پس از جمع آوری از تالاب بین المللی هامون به استخرهای پرورش ماهی در سطح منطقه سیستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: پس از صید ماهی ها در صورت مناسب بودن از نظر وزنی به بازارهای منطقه سیستان شامل شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به صورت تازه عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت مناسب نبودن ماهی برای فروش در بازار به استخرهای پرورش ماهی انتقال داده می شوند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: در برخی نقاط تالاب بین المللی هامون که دسترسی صیادان برای جمع آوری بچه ماهی‌ها به صورت زنده وجود ندارد به صورت خشک شده جمع آوری و به کارخانه های پودر سازی ماهی ارسال می شود.

سیستانی اظهار داشت: متاسفانه با خشک شدن تالاب بین المللی هامون بر اثر قطع آب رودخانه هیرمند که همه ساله به دلیل خشکسالی‌های متمادی اجتناب ناپذیراست به تدریج شاهد مرگ و میر ماهی در این تالاب هستیم.

وی افزود: ماهی های هرز (ماهیانی که از نظر پرورش توجیه اقتصادی ندارند) در تالاب بین المللی هامون پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه‌های پودر ماهی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: صیادان سیستان از طریق جمع آوری ماهیان هرز از درون تالاب بین المللی هامون و رودخانه های این منطقه و ارسال آنها به کارخانه‌های پودر سازی میلیاردها ریال از این فعالیت درآمد کسب می کنند.

وی بیان کرد: جلسات متعددی امسال با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان، تعاونی‌های صیادی، تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی منطقه سیستان برای ساماندهی صیادان در راستای تحقق اهداف فوق برگزار شده و ده‌ها گروه صیادی نیز به این منظور ساماندهی شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches