×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزون برسه میلیون تردد در سیستان و بلوچستان ثبت شد

اقتصادتهران: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۹۷ تردد نوروزی از ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین در جاده های این استان ثبت شده است.

علی خانقایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ترددهای ثبت شده این مدت افزایش حدود ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

وی مسیرهای زاهدان – زابل، ایرانشهر – چابهار و زهک – زابل را پر ترددترین مسیرهای نوروزی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین ۱۹۵ هزار و ۱۰۹ مسافر در این مدت از ناوگان حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان استفاده کردند که ۷۰ درصد سفرهای این مدت به داخل و ۳۰ درصد به مقاصد برون استانی اختصاص داشت.

وی ادامه داد: ۵۲ هزار و ۵۳۱ مسافر نیز در این مدت از سایر استان‌ها توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای وارد سیستان و بلوچستان شدند.

خانقایی مجموع ترددها در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان را در طرح نوروزی ۳۰ هزار و ۴۹۸ نفر ذکر کرد و گفت: مجموع تردد در مرزهای استان در این مدت رشد ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.

این استان افزون بر هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.

آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches