×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش وام های خوداشتغالی در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت تصویب شورای پول و اشتغال مبلغ این وام قرار است ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش مهر، محمد امید با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰ هزار نفر از وام خوداشتغالی بهره مند شدند گفت: در سال جاری پیشنهاد کرده ایم که مبلغ وام ها از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند که این موضوع نیز به تایید شورای عالی اشتغال رسیده است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن این مصوبه باید شورای پول و اعتبار نیز آن را تصویب کند و سپس زمینه اجرایی آن برای مددجویان تحت پوشش فراهم می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر وام خوداشتغالی و خودکفایی را اختصاص دهیم که البته امیدواریم اعتبارات لازم در اختیار کمیته امداد قرار داده شود.

امید در مورد آموزشهای فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مددجویان گفت: در سال گذشته با امضای تفاهمنامه ای با مرکز تربیت بدنی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای دوره های آموزشی برای ۲۰ هزار نفر از مددجویان و همچنین هزار نفر از کارشناسان امداد تشکیل شد و هزار نفر نیز برای تربیت مربیان داخلی و خارج کشور از سوی کمیته امداد از آموزش های لازم بهره مند شدند.

به گفته وی، در سال گذشته یک میلیون و ۳۵۸ هزار طرح اشتغال با ۵۷ میلیارد تومان برای مددجویان تحت پوشش و همچنین نیازمندان فاقد کار از سوی این نهاد اجرایی شده است که در سال جاری نیز قصد داریم طرح های گذشته را تکرار کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به این که طی سال گذشته بیش از ۱۵۷ هزار طرح اشتغال و خود کفایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۷۴ میلیارد تومان اجرایی شد ، اظهار داشت: ۷۳ هزار طرح مربوط به مشاغل خانگی و ۸۴ هزار طرح نیز مربوط به طرح های خود اشتغلای مددجویان کمیته امداد بوده است.

وی در مورد وضعیت خانواده های خودکفا شده نیز تاکید کرد: در مجموع ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ خانواده در سال گذشته خودکفا شده اند که ۳۶ درصد در گروه های دامپروری،حدود ۴۳ درصد خدمات، ۸ درصد تولیدی و صنعتی، ۴ درصد کشاورزی و ۹ درصد صنایع دستی و کمتر از یک درصد نیز مربوط به طرح های شیلات بوده است.

امید گفت: براساس آمارهای بدست آمده ۶۶ درصد مجریان طرحهای خودکفایی اجرایی شده یعنی حدود ۷۹ هزار نفر مرد و ۳۴ درصد حدود ۴۱ هزار نفر نیز زنان بوده اند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches