×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۲۶ درصدی شهریه مدارس

شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد و براساس آن میانگین رشد شهریه در تهران ۲۶ درصد است.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به تبیین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال جاری پرداخت و با اشاره به تلاش برای راه اندازی تابستانه اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با ترتیب دادن برنامه‌های متنوع در تابستان استمرار تربیت مابین دو سال تحصیلی در تابستان همچنان برقرار و مستحکم باقی بماند.

برنامه‌های آموزش و پرورش تهران برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ۹۳

وی با بیان اینکه برنامه اوقات فراغت سال ۹۳ هفته گذشته در شورای آموزش و پرورش تهران به تصویب رسید گفت: این برنامه سپس در جلسه‌ای که برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان در فرمانداری تهران ترتیب داده شده بود نیز مطرح و مورد تایید قرارگرفت و سپس به مناطق ادارات کل آموزش و پرورش تهران ابلاغ شد.

و باعلام اینکه آمار پایگاه های تابستانی تا ۱۵ تیرماه اعلام می‌شود ادامه داد: امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها تابستان بانشاطی داشته باشیم.

اعلام جزییات ثبت نام در مدارس تهران

وی در ادامه به موضوع ثبت نام در مدارس اشاره و اظهار کرد: ثبت نام در مدارس همواره با نقد و انتقاداتی همراه بوده است چرا که دستیابی به فرصت‌های آموزشی و پرورشی را برای خانواده ها فراهم می‌کند. این موضوع که خانواده ها فرزندشان را در چه مدرسه‌ای ثبت نام کنند یعنی اینکه به چه فرصتی از آموزش و پرورش با چه درجه کیفیتی دست یافته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: به همین خاطر است که خانواده ها همواره روی این موضوع حساسیت دارند و نگران هستند و تلاش می‌کنند مدرسه‌ای را انتخاب کنند که خدمات کیفی آموزشی را برای آنها تضمین کند البته مدارس ما نیز در تلاش هستند تا آرامش خانواده ها را حفظ کنند.

چهاربند با اشاره به تنوع مدارس و دشواری انتخاب برای اولیا اظهار کرد:‌ ما پنج نوع مدرسه داریم که شامل مدرسه عادی دولتی،‌ نمونه دولتی، شاهد، هیئت امنایی و سمپاد (پرورش استعدادهای درخشان) می‌شود که شرایط تحصیل در هرکدام از این مدارس متفاوت است.

وی افزود: مدارس سمپاد و نمونه دولتی طبق اساسنامه اقدام به پذیرش دانش‌آموزان می‌کنند و نفس برگزاری آزمون به این مدارس مرحله‌ای برای ورود به این مدارس است و می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برای خانواده و دانش‌آموز رقم بزند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مدارس شاهد آزمون ورودی نداریم اما معیارهایی برای پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس براساس توافق وزارتخانه و بنیاد شهید وجود دارد گفت: در مدارس دولتی نیز تنها شرط ورود و ثبت نام محدوده محل سکونت است و درواقع این حداقل شرایط برای ثبت نام در مدارس دولتی است.

لغو ثبت نام دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی با شرط معدل و آزمون

چهاربند افزود: مدارس هیئت امنایی حدود هفت سال که در کشور دایر شده‌اند و اکنون صد واحد آموزشی در تهران در مقاطع مختلف به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود تا سال گذشته ثبت نام در این مدارس به گونه‌ای بود که آنها اجازه داشتند به دو شکل اقدام کنند شرط اول محل سکونت بود و اگر ظرفیت تکمیل می‌شد می‌توانستند براساس معدل یا برگزاری آزمون ورودی اقدام به جذب دانش آموزان کنند.

وی با بیان اینکه امسال روند انتخاب دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی تغییر کرده است گفت: از امسال براساس اساسنامه ظرفیت مدارس باید به گونه‌ای معین شود که دانش آموزان بتوانند بدون برگزاری آزمون و یا شرط معدل ثبت نام کنند. درواقع اجازه انتخاب دانش آموزان به صورت آزمون و شرط معدل در مدارس هیئت امنایی سلب شده است.

چهاربند تاکید کرد: علت این امر آن است که وقتی دو ملاک برای انتخاب در مدارس وجود داشت باعث می‌شد مدارس دوقطبی شوند درواقع یک عده بدون هیچ ملاکی برای عملکرد تحصیلی ثبت نام می‌شدند و عده‌ای با آزمون ورودی و یا شرط معدل پذیرفته می‌شدند. این تبعیض اجتماعی و عدم برابری در فرصت‌های اجتماعی عوارض فرهنگی و تربیتی داشت. و دانش ‌آموزان همگن نبودند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه ضمن اعلام این خبر که شهریه مدارس غیردولتی امروز ابلاغ شد اظهار کرد:‌ میانگین رشد شهریه در تهران براساس اجرای الگوی جدید تعیین شهریه ۲۶ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد دانش آموزان تهرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۵۰۰ مدرسه مشغول امر سوادآموزی هستند اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی قبلا شفاف نبود و مشخص نبود که سهم مولفه‌ها و عوامل مختلف در هزینه‌های تمام شده چقدر است و هر سال درصدی به هزینه‌های قبلی اضافه می‌شد.

چهاربند ادامه داد امسال برای نخستین بار شهریه‌ها اعلام شده‌اند و در این الگو سهم فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و تمام مؤلفه‌های مربوط به یک ساعت آموزش در مدارس مشخص شده است. این اطلاعات براساس خوداظهاری مدیران مدارس در اختیار ادارات قرار گرفت و شهریه‌ها براساس آن معین شد. امسال شهریه‌ای که ابلاغ کردیم با هزینه‌های واقعی مدارس تناسب بیشتری دارد و هزینه‌ها شفاف‌تر شده است.

چهاربند در ادامه درباره چگونگی نظارت بر مدارس به منظور جلوگیری از دریافت شهریه‌های غیرقانونی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی دریافت مازاد شهریه غیرقانونی است که باید با آن برخورد کنیم البته با الگوی جدید زمینه توجیهات برای دریافت وجوه نیز باید از بین برود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود:‌ مدارس شاهد ، نمونه دولتی و سمپاد تعرفه‌های مصوب دارند و ما باید مراقبت ونظارت کنیم مازاد بر هزینه مصوب وجوهی از مردم دریافت نشود. اما در باره مدارس عادی دولتی وهیئت امنایی باید گفت که ‌مدارس هیئت امنایی مجاز هستند کلاس‌های فوق برنامه را پس از تایید اداره کل آموزش و پرورش برگزار و مبالغ تعیین شده را از دانش آموزان دریافت کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches