×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۱۲ درصدی خرید و فروش خانه

با توجه به آغاز بازگشت رونق نسبی به بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته، روند خرید و فروش خانه با شروع سال جدید افزایش یافته و نسبت به زمستان پارسال ۱۲ درصد و نسبت به بهار پارسال حدود هشت درصد بیشتر شده است.

میزان قرار‌داد‌های منعقد شده در سه ماه اول امسال نشان‌دهنده‌ این است که معاملات مسکن نسبت به سه ماه پایانی سال ۱۳۹۲ با افزایش روبرو بوده است چرا که در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۲ حدود ۴۸۳ هزار قرار‌داد منعقد شده که این میزان در بهار امسال به ۵۴۰ هزار مورد رسیده است.

در فصل بهار امسال از ۵۴۰ هزار قرار‌داد منعقد شده در بخش مسکن بیش از ۳۴۴ هزار مورد مربوط به قرار‌داد‌های خرید و فروش خانه بوده است که ۶۳ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.

همچنین در فصل بهار پارسال ۳۱۷ هزار معامله خرید و فروش خانه صورت گرفته که از میزان خرید و فروش‌های بهار امسال ۷٫۸ درصد کمتر بوده است.

براین اساس در پی روند افزایش معاملات مسکن در سه ماهه اول سال جدید، این روند نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

در سه ماه آغازین سال ۱۳۹۳ میزان قرار‌داد‌های خرید و فروش خانه در اردیبهشت‌ ماه با رسیدن به بیش از ۲۳۰ هزار مورد به اوج خود رسید.

با توجه به این‌که در اکثر موارد فصل تابستان بیشترین میزان خرید و فروش خانه را به خود اختصاص می‌دهد، بازار مسکن بعد از رکود تورمی که در سال گذشته تجربه کرده، پیش‌بینی می‌شود روند افزایش معاملات در ماه‌های آتی به اوج خود رسد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches