×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۷۰ درصدی حمل و نقل ریلی گندم مازندران به خارج از استان

اقتصادتهران: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از حمل ریلی ۱۱۸ هزار تن گندم تولیدی استان به دیگر استان های کشور در سال جاری خبر داد، رقمی که حدود ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، پارسال در مجموع ۷۰ هزار تن گندم تولیدی مازندران از طریق راه آهن به خارج از استان حمل شده بود.

مازندران به ویژه شرق این استان از جمله مناطق مهم و استراتژیک تولید گندم کشور به شمار می رود و محصول تولیدی این استان به چند استان دیگر از جمله سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا علت افزایش جهتشی حمل ریلی گندم از مازندران را ناشی از ایجاد زیرساخت های جدید و لازم برای این منظور در استان اعلام کرد.

سیدمحمد جعفری از ایجاد سکوهای تخلیه بار، افزایش مسیر ریلی و افزایش تعداد واگن های حمل بار به عنوان بخشی از اقدامات زیر ساختی انجام شده برای حمل ریلی گندم های تولیدی مازندران یاد کرد.

وی گفت: مقصد امسال حمل گندم تولیدی مازندران بدون تغییر همان استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد بوده است.

حمل ریلی گندم مازندران از سیلوی شهر نکا که در حاشیه ایستگاه راه آهن سراسری واقع است، انجام می شود.

جعفری یکی از مزایای حمل ریلی گندم را کاهش ۷۰درصدی هزینه نسبت به حمل و نقل جاده ای اعلام کرد و گفت: همچنین کاهش ترافیک جاده ای مزیت دیگر این روش است زیرا به ازای حمل هر یکهزار تن گندم، باید ۵۰ دستگاه کامیون و تریلی در جاده ها تردد کنند.

بیش از ۶۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۱۵ هزار تن گندم در آنها تولید می شود.

۶۰ درصد از گندمزارهای مازندران به صورت دیم کشت می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches