×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۳ برابری ظرفیت انرژی هسته‌ای ایران تا هشت سال آینده

اقتصادتهران: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از افزایش ۳ برابری ظرفیت انرژی هسته‌ای ایران تا هشت سال آینده خبر داد و گفت: آماده انتقال تجربیات هسته‌ای به کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

به گزارش مهر، علی‌اکبر صالحی ظهر یکشنبه در مراسم بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت یاد مهندس احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ایشان در طول عمر خودش خدمات بسیار زیادی را به این نظام و انقلاب ارائه کرد و همه توان و ظرفیت خود را وقف انقلاب کرد. کاش در این مراسم خجسته ایشان حضور داشتند. کسی که واقعا بنیانگذار نیروگاه‌های دو و سه است.

وی بیان کرد: سوال این است که چرا صنعت هسته‌ای؟ رهبر معظم انقلاب دو ویژگی اصلی را برای این صنعت برگزیدند که یکی این است که انرژی هسته‌ای تضمین‌کننده انرژی مطمئن نسل‌های آینده است. بالاخره انرژی فسیلی به پایان می‌رسد و باید از حالا به فکر تامین مستمر انرژی قابل اعتماد و اطمینان نباشیم قطعا قافله را باخته‌ایم و باید به فکر صیانت انرژی برای نسل آینده باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: ویژگی دیگری نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلابی بوده این است که صنعت هسته‌ای یک صنعت اقتدارآفرین است و می‌تواند تحول در مجموعه صنایع مشور ایجاد کند و به اعتبار استانداردهایی که در این صنعت به کار گرفته می‌شود. صنعت هسته‌ای می‌تواند منشا اقتدار باشد. یکی از دلایلی که با چالش جدی با دشمنان انقلاب روبرو هستیم ان است که می‌خواهند این منشا اقتدار را از ما بگیرند.

وی افزود: انرژی هسته از انرژی‌های پاک است و هر هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای مانع انتشار هفت میلیون تن گازهای گلخانه‌ای می‌شود و ما در افق ۱۴۰۶ دارای سه هزار مگاوات انرژی هسته ای خواهیم بود که باعث جلوگیری از انتشار ۲۱ میلیون تن گاز گلخانه‌ای می‌شود.

صالحی بیان کرد: یکی از مشکلات ما مشکل آب و هوا است و معاهده پاریس هم در همین ارتباط است و کشورهایی که به این معاهده پیوستند باید بتوانند گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند که یکی از راه‌ها همین انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای باعث صرفه‌جویی بالایی در زمینه سوخت هسته‌ای می‌شود ادامه داد: با ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر صرفه‌جویی ۶۶۰ میلیون دلاری را در مصرف نفت خام در کشور خواهیم داشت که رقم بسیار بزرگی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه با دریافت ارزش افزوده نیروگاه اتمی بوشهر از بودجه دولتی بی‌نیاز می‌شویم و پروژه‌ها را هم انجام می‌دهیم خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشد. باید قدر این صنعت را بدانیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches