×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۳٫۶ برابری تعداد فرآورده‌های سنتی مجوزدار

اقتصادتهران: مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز برای فرآورده های سنتی در دولت تدبیر و امید ۳٫۶ برابر، رشد داشته است.

دکتر امیر حسین جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی سه سال گذشته از مهر ۱۳۹۲ تا امروز در دولت یازدهم حدود ۶۴۰ فرآورده سنتی مجوز گرفتند تا وارد بازار شوند درحالیکه در گذشته (سال های قبل از ۹۲) تعداد این اقلام، ۲۴۵ فرآورده دارای مجوز بود و اکنون تعداد فرآورده‌های سنتی در مجموع به ۸۸۵ فرآورده رسیده است؛ به آن معنا که در دولت تدبیر و امید، تعداد این فرآورده ها ۳٫۶ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته از مهر ۱۳۹۲ تا امروز، یکهزار و ۷۶ فرآورده طبیعی (فرآورده‌هایی با منشاء طبیعی) از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کردند در حالیکه در تمام سال های قبل از آن، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ۹۹۰ فرآورده مجوز صادر کرده بود و اکنون دو هزار و ۶۶ فرآورده طبیعی مجوز دار در کشور وجود دارد که نسبت به گذشته رشد ۲٫۱ برابری نشان می دهد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: رشد خیلی زیادی در صدور مجوز برای فرآورده‌های طبیعی و سنتی داشتیم.

جمشیدی با جمع بندی تعداد صدور مجوزها برای فرآورده های طبیعی و سنتی افزود: همچنین از مهر ۹۲ تا امروز برای یکهزار و ۷۱۶ فرآورده طبیعی و سنتی مجوز صادر شده در حالیکه سال‌های قبل از آن یکهزار و ۲۳۵ مجوز صادر شده بود و اکنون در دولت یازدهم در مجموع دو هزار و ۹۵۱ فرآورده طبیعی و سنتی مجوزدار در کشور وجود دارد که نسبت به گذشته رشد ۲٫۴ برابری نشان می دهد.

فرآورده‌های طب سنتی مانند سکنجبین عنصلی (عنصل نام گیاه) یا جوارش کمونی به فرآورده هایی اطلاق می شود که در نسخه‌های پزشکان قدیم ایران وجود داشته و با ساز و کار طب سنتی سازگار است.

فرآورده های طبیعی نیز فرآورده هایی هستند که ماده موثره آنها مشتق از طبیعت مثل گیاهی، حیوان یا حتی معدن است و از جمله آنها می‌توان به انواع شربت‌های سرفه و پمادهای ضد التهابی تحت نام فرآورده های گیاهی اشاره کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches