×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۲۹۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تا پایان امسال

اقتصادتهران: معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی از افزایش ۲ هزار و ۹۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور تا پایان امسال خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «حمیدرضا عظیمی» گفت: شرکت برق حرارتی از ابتدای سال ۹۶، موفق به افزایش ظرفیت تولید به میزان ۷۵ مگاوات از طریق به مدار آوردن ۲ واحد نیروگاهی سیار و یک واحد کوچک گازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق حرارتی از ابتدای سال ۱۳۹۶ موفق به افزایش ظرفیت تولید به میزان ۷۵ مگاوات از طریق به مدار آوردن ۲ واحد نیروگاهی سیار و یک واحد کوچک گازی شده است. افزود: علاوه بر عملکرد فوق ۱۲۳ مگاوات از طریق کاهش دمای هوای ورودی کمپرسور نیروگاه‌های گازی و ارتقای سیستم کنترل (IGV+) نیز از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به ظرفیت عملی نیروگاه‌های حرارتی در ساعات پیک بار افزوده شده است.

عظیمی از برنامه ریزی برای شروع عملیات اجرایی احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی به ظرفیت چهار هزار مگاوات از طریق قراردادهای بیع متقابل در سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: قراردادهای بیع متقابل قراردادهایی است که با هدف صرفه­جویی در مصرف سوخت های فسیلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و بر مبنای تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی و افزایش راندمان نیروگاهی بین دولت و سرمایه گذاران منعقد می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به احداث ۱۲ واحد نیروگاهی به ظرفیت یک هزار و ۹۶۴ مگاوات در سال۱۳۹۵ گفت: از این میزان تعداد چهار واحد توسط دولت و هشت واحد توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

وی افزود: علاوه بر آن، حدود ۶۰۰ مگاوات از طریق کاهش دمای هوای ورودی کمپرسور نیروگاه‌های گازی و ارتقای سامانه کنترل (آی جی وی+) نیز در سال ۱۳۹۵ به ظرفیت عملی شبکه برق اضافه شده که این عملکرد، کمک شایانی در ساعات پیک بار به شبکه سراسری کرده است.

عظیمی در پایان با توجه به روند رشد مصرف، تصریح کرد: این شرکت از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه­های حرارتی را با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و تأمین منابع مالی خارجی، آغاز کرده که بخشی عمده‌ای از هدف‌گذاری توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور در برنامه ششم توسعه را محقق خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم، ۵۴ واحد نیروگاهی جدید به بهره برداری رسید و به این ترتیب هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه شد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این ۵۴ واحد نیروگاهی، ظرفیت نیروگاه‌های کشور به مرز ۷۷ هزار مگاوات رسیده است.

معاون وزیر نیرو اعلام کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم که تا قبل از تابستان ۱۳۹۷، چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید نیز به شبکه تولید برق کشور اضافه شود و به این ترتیب ظرفیت نیروگاه های کشور تا قبل از تابستان سال آینده به ۸۰ هزار مگاوات می رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches