×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمان‌های نظارتی، نرخ‌های جدید مشخص شدند و با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادتهران، کاوه دولتی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: شرکت ملی پست، یک شرکت خدمت محوری است که خدماتش در پهنه کشور، توسعه دارد و باتوجه‌به وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پست کشور توزیع می‌شود، ممکن است درصدی از خطا اتفاق بیفتد. تلاش این است که کیفیت و خدمات خود را در حدی نگه داریم که رضایت کلی مشتریان را جلب کند، البته گاهی اوقات نیز به دلایل متعدد نمی‌توان سطح کیفیتی که مدنظرمان است را حفظ کنیم.

وی درباره نرخ قبول و توزیع مرسولات شرکت ملی پست، افزود: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی است، نرخ‌نامه‌ها نیز بر اساس تصمیم سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود؛ بنابراین شرکت ملی پست نمی‌تواند بر اساس قیمت تمام شده یا هزینه‌هایی که متقبل می‌شود، نرخ قبول و توزیع مرسولات را دریافت کند. درحالی‌که اگر شرکت ملی پست خصوصی بود، این امکان وجود داشت، هزینه خدماتش را برحسب تورم به شکل شناور در نظر بگیرد.

دولتی افزود: خودروهای فعال در خطوط پستی، سوخت دولتی ندارند و از سوخت آزاد استفاده می‌کنند. هزینه‌های شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است؛ اما نرخ‌هایش نظارتی است، بنابراین امکان افزایش آن‌ها وجود ندارد. نمی‌توان گفت دلیل اصلی کاهش کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارند، اما بی‌تأثیر هم نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده با دریافتی خدمات همخوانی ندارد، همواره کاستی‌هایی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، سرویس‌های پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و عادی تقسیم می‌شود که هر کدام از این سرویس‌ها بر اساس زمان‌بندی تحویل، مرسوله به گیرنده قیمت مشخصی دارند، البته این قیمت خیلی پایین و بالا و تغییر زیادی ندارد.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، شرکت ملی پست افزایش نرخ متناسب با هزینه‌هایش را نداشت و امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمان‌های نظارتی، نرخ‌های جدید مشخص شدند. نکته جالب این است که با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. این مساله نشان‌دهنده این است که نرخ رقبا بیشتر از شرکت ملی پست است و با وجود افزایش نرخ‌ها، مشتری‌ها همچنان برای ارسال مرسولات‌شان شرکت پست را انتخاب می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches