×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۱٫۳درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های راه آهن

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن به ۲۰۰۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه امسال ۱٫۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سعید رسولی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن در ردیف های بودجه سال جاری یک هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند با تخصیص اعتبارات مالی در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی نقش آفرینی کند بلکه با جذابیت سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور شاهد تحولات بزرگی در این بخش خواهیم.

رسولی با بیان اینکه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از اولویت های ما در بودجه سال ۹۸ است گفت: خوشبختانه برای نخستین بار اجرایی شدن این طرح مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و در لایحه بودجه ۹۸ منابع مالی برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است.

عضو هیات مدیره راه‌آهن اظهار داشت: اگر ما به بودجه حوزه تملک دارایی‌های شرکت راه‌آهن در چند سال گذشته نگاه کنیم نشان دهنده عزم و اراده دولت و مجلس در حمایت از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.

رسولی افزود دولت در قانون بودجه هر سال منابعی را برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی اختصاص می‌دهد که بخشی از این اعتبارات در اختیار شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل قرار می‌گیرد و بخشی دیگر به شرکت راه‌آهن اختصاص می یابد تا از شبکه ریلی کشور به نحو مناسبی بهره برداری شود.

این مقام مسوول بیان کرد از سال ۹۲ دولت در ردیف های بودجه منابع مالی بیشتری را برای شرکت راه آهن برای ۱۸ طرح در نظر گرفت تا طرح های تملک دارایی های راه اهن با سرعت بیشتری به مورد اجرا درآید.

وی گفت: در سال ۹۲ میزان اعتبارات تملک دارایی های راه اهن ۸۳۹ میلیارد تومان بود که در این سال ۷۰ درصد آن اختصاص یافت

رسولی افزود: سال ۹۳ میزان اعتبارات تملک دارایی‌های شرکت راه آهن در بودجه دولت ۵۷۰ میلیارد تومان بود اما در این سال تنها ۶۸ درصد این اعتبار اختصاص یافت.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن اظهار داشت: در سال ۹۴ اعتبارات این بخش برای شرکت راه‌آهن معادل ۷۶۷ میلیارد تومان بود اما با انتشار اسناد خزانه و اوراق مشارکت در این سال با موافقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات راه آهن در سال ۹۴ در این بخش یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches