×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش یک میلیون هکتاری مناطق حفاظت شده

اقتصادتهران: مناطق حفاظت شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور و جزو سرمایه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند که با هدف حفظ تنوع‌زیستی و ژنتیکی کشور برای نسل‌های آینده حفاظت می‌شوند که در دولت تدبیر و امید بیش از یک میلیون هکتار بر وسعت آنها اضافه شده است.

به گزارش اقتصادتهران، شاید تا چندی پیش محیط زیست یک مقوله فانتزی و غیر ضروری محسوب می شد اما در دولت تدبیر و امید این نگاه تغییر کرد و رنگ و بوی دیگری به خود گرفت به طوری که اولین مصوبه دولت یازدهم محیط زیستی بود و بر ضرورت احیای دریاچه ارومیه تاکید شده بود، در کنار آن بخش های دیگر محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفت به طوری که حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری دولت خود را دولتی محیط زیستی معرفی کرد و به حق نیز اقدامات ارزنده ای در راستای حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

در این میان مناطق حفاظت شده یکی از بخش های مهم محیط زیست است که برای حفظ مولفه های زیستی و رساندن آنها به نسل های بعدی ضروری است، بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم اقدام به توسعه این مناطق کرد و بنا به گفته کیومرث کلانتری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تصویب شورای عالی محیط زیست بیش از یک میلیون هکتار به مساحت مناطق تحت مدیریت این سازمان اضافه شد.

در واقع ۱۳ منطقه تحت مدیریت جدید در هفت استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، یزد و خوزستان به تصویب رسید که از این مجموعه هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، دو اثر طبیعی ملی و یک پارک ملی است که مجموع مساحت این مناطق بیش از یک میلیون هکتار است که به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اضافه شد.

تا پیش از این مساحت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هکتار بود که با اضافه شدن این ۱۳ منطقه به ۱۸ میلیون و ۸۴۰ هکتار افزایش یافت.

کلانتری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: برای اضافه شدن این وسعت به مناطق حفاظت شده تحت پوشش سازمان، جلسات متعددی همراه با کارهای کارشناسی زیادی انجام شد تا اینکه این وسعت با هدف حفظ تنوع زیستی و ژنتیکی کشور برای نسل های آینده به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید.

وی افزود: در راستای حفاظت بیشتر و بهتر از این مناطق اصلاح شرح خدمات مدیریت مناظق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط  زیست انجام شد و بر اساس آن تا پایان سال تمام مناطق تحت مدیریت سازمان دارای برنامه مدیریت منطقه خواهند شد که این برنامه می تواند در راستای حفظ منطقه و بهره برداری پایدار از مناطق به عنوان یک نسخه بالادستی در اختیار ادارات کل و بخش های توسعه ای قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches