×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش نرخ شیر خام به ۱۴۴۰ تومان از آبان

بنا بر پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهوری با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، نرخ مصوب ۱۴۴۰ هر کیلوگرم شیرخام به‌زودی اعمال می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام با اعلام این خبر گفت: بنا بر پیگیری‌های مرکز همکاری امور دام (مهاد) برای احقاق حقوق دامداران، به‌زودی نرخ واقعی شیر خام به دامداران پرداخت می‌شود.

محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: در تیرماه سال جاری نرخ جدیدی برای شیرخام به قیمت یک‌هزار و ۴۴۰ تومان تعین شد، اما به‌دلیل عدم تمکین صنایع لبنی قیمت شیرخام تغییری نیافت و تنها برخی از کارخانه‌ها نرخ خرید خود را از یک‌هزار و ۱۱۰ تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ تومان افزایش دادند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر مکاتبات انجام‌شده با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وی مکاتباتی را با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام داد و بنا بر مشکلات فعالان این بخش، خواهان اقدام لازم و به‌موقع در اعمال نرخ جدید شیرخام شد.

وکیل‌گیلانی ادامه داد: در این راستا نعمت‌زاده وزیر جهاد کشاورزی نیز جلسه‌ای با صنایع لبنی داشت که در این جلسه صنایع پذیرفتند که شیرخام را بر اساس نرخ مصوب یک‌هزار و ۴۴۰ تومان خریداری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه نیز صنایع لبنی خواهان افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات خود شدند که همزمان با رسیدن نرخ شیرخام به نرخ مصوب (یک‌هزار و ۴۴۰ تومان) اعمال می‌شود.

وکیل‌گیلانی یادآور شد: بنا بر پیگیری‌های معاون اول ریاست جمهوری برای حل مشکل دامداران نرخ جدید شیرخام و از اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه اعمال می‌شود.

اعمال افزایش نرخ شیرخام به ۱۴۴۰ تومان از آبان‌ماه

رئیس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام تأکید کرد: نرخ جدید شیرخام از ابتدای تیرماه مصوب شده، اما هنوز اجرایی نشده است که این امر ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به دامداری‌های کوچک وارد کرده و برخی را تعطیل کرده یا در شرف تعطیلی قرار داده است.

وی اظهار داشت: نرخ شیرخام بعد از تیرماه نیز به‌دلیل افزایش نرخ خوراک دام افزایش یافته و هزینه تمام‌شده شیرخام را از یک‌هزار و ۴۴۰ تومان مصوب نیز افزایش داده است.

گفتنی است، هفته گذشته جهانگیری نامه‌ای با شماره ۶۲۸۴۹ به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نوشت و دلایل عدم خرید نرخ شیرخام به نرخ مصوب را جویا شد و دستور اقدام لازم و به‌موقع را داد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches