true
اقتصادتهران: دکتر جمالی تفکر گروه خودروسازی سایپا را جهانی شدن دانست و گفت: سایپا باید به یک برند بین المللی تبدیل شود و شرکت سایپا یدک نیز با تامین قطعات و اصلاح ساختار خود در آینده ای نزدیک به یک برند ملی تبدیل خواهد شد.
دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی صمیمانه با روسای انجمن های صنفی و اعضای کانون نمایندگان دیدار و به گفتگو پرداخت.
در این مراسم که مهندس عموزاده عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، دکتر تقی زاده معاون بازاریابی و فروش سایپا، مهندس وحید زاده، مدیرعامل شرکت سایپا یدک، به همراه جمعی از معاونین گروه سایپا نیز حضور داشتند، مدیر عامل گروه سایپا گفت: سایپا یک فرصت و برند ملی است و نگهداری و ارتقای این برند وظیفه ای مهم برای همه ما است.
وی افزود: سایپا با نیروهای متخصص و کارآمد نیاز به برنامه ریزی و هدایت صحیح دارد تا بتواند برنامه هایش را در جهت افزایش کمی و کیفی تولید اجرا کند.
جمالی با اشاره به تجربیات کشورهای آلمان، ژاپن و کره که در چرخه صنعت خودروسازی فعالیت های چشمگیری دارند، گفت: این کشورها به شدت در بازار داخلی خود، انحصار طلب هستند و با ۸۰ تا ۹۰ درصد استفاده از محصولات وطنی به مصرف داخلی اهمیت ویژه می دهند در حالی که همواره ادعای داشتن آزاد ترین اقتصاد دنیا را نیز دارند.
وی افزود: با بررسی بازار کشورهای مختلف و پیشرفته دنیا متوجه خواهیم شد که آلمان ۸۵ درصد، ژاپن ۸۰ درصد و کره ۹۰ درصد بازار داخلی خود را در اختیار محصولات داخلی خود قرار داده اند و طبق یک برنامه حمایتی، از نگرش و تعصب ملی مردم آن کشور در چرخه تولید صنعت خودرو و محصول داخلی استفاده می نمایند.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: سایپا باید بتواند در جهت حفظ منافع مشترک با نمایندگی های خود به کسب و کار حداکثری و بهره برداری از بازار بیاندیشد و در این راستا شخصا در بخش های مختلف جلسات بسیاری داشته ام و تصمیم داریم از مدل و روش های مختلف بدست آمده بر اساس یک برنامه تدوین شده، منافع نمایندگان فروش را افزایش دهیم.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در حال حاضر سعی بر این است که در راستای برنامه جهش تامین و تولید حرکت کنیم تا محصولات با سرعت بیشتر به شبکه توزیع تزریق شوند و با یک برنامه منظم از سوی نمایندگان در جهت حفظ منافع مشترک گام موثر برداریم.
وی افزود: با بررسی های انجام شده راهکارها و روش های نوین بازاریابی را مورد توجه قرار داده ایم و مطمئنا قبل از ابلاغ با توجه به شرایط هر استان نسبت به تزریق مالی، مدل و رنگ ها ی متفاوت از تجربه و اطلاعات تک تک نمایندگی ها که ابزارهای متفاوتی را مد نظر دارند استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: گروه خودروسازی سایپا جهانی فکر می کند و باید به یک برند بین المللی تبدیل شود و بر اساس برنامه تعیین شده، سایپا یدک با تامین قطعات و اصلاح ساختار خود در آینده ای نزدیک به یک برند ملی تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل گروه سایپا گفت: تا به امروز چندین شرکت معتبر خودروساز خارجی آماده مذاکره با ما هستند که مطمئنا در جهت منافع مشترک شرکای تجاری خوبی را انتخاب خواهیم کرد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=25216
false
true