×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قیمت گوجه فرنگی مقطعی است

اقتصادتهران: رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: با برداشت گوجه فرنگی مشکل افزایش قیمت و کمبود آن رفع می‌شود.

به گزارش مهر، سیدرضا نورانی گفت: کاهش میزان تولید در فصل گذشته، کم آبی و خشکسالی، کمبود ظروف بسته بندی و اختلال در حمل و نقل عوامل افزایش قیمت گوجه فرنگی و رب گوجه است که با برداشت و عرضه محصول مشکل رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان سال گذشته به علت مازاد تولید و کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی متضرر شدند افزود: سال گذشته کشاورزان بیش از حد­ گوجه فرنگی تولید کردند همین مسئله سبب شد محصول روی دستشان بماند بنابراین امسال بسیاری از آنان گوجه فرنگی کشت نکردند و تولید اندکی کاهش یافت که البته خشکسالی و کم آبی نیز اثر گذار بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی ادامه داد: از طرف دیگر بسیاری از کارخانجات با کمبود قوطی و ظروف بسته بندی مواجه اند و رب گوجه فرنگی را در ظروف شیشه ای عرضه می کنند این مسئله سبب کاهش عرضه محصول به بازار و افزایش قیمت شد.

نورانی، همچنین اختلاف در نرخ حمل ونقل را از دیگر عوامل کاهش عرضه محصول گوجه فرنگی به بازارهای مصرف دانست و تصریح کرد: با کاهش عرضه محصول شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار بودیم.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش قیمت محصول گوجه فرنگی تاثیر دارد و نباید صادرات را مقصر بدانیم، از ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد و گفت: تصمیمات یک شبه سبب مختل شدن مسیر صادرات محصولات کشاورزی می شود چرا که پیدا کردن بازارهای صادراتی سالها زمان نیاز دارد و با تصویب این قوانین بازارها را از دست خواهیم داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches