×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قیمت دو محصول ایران خودرو

مدیر عامل ایران خودرو گفت که در سبد محصولات این گروه صنعتی دو خودرو پژو ‍۲۰۶ و ال ۹۰ ممکن است مشمول افزایش سه تا چهار درصدی قیمت شوند.

به گزارش ایرنا،ˈ هاشم یکه زارعˈ در عین حال با تکذیب افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو، افزایش قیمت را به صورت کلی در محصولات ایران خودرو منتفی اعلام کرد.

وی درباره مبنای اختلاف ۲۷ درصدی در قیمت خودرو نیز توضیح داد: مبنای محاسبه قیمت خودرو در ۲ سال گذشته ارز ۱۲۲۶ تومانی بوده است، اما این ارز به مبادله ای تبدیل شد.

** صنعت خودروسازی از ارز مبادله ای منتفع نشد

یکه زارع با اشاره به اینکه، در سال گذشته خودروسازان فرمولی را برای افزایش قیمت تمام شده محصولات خود ارائه کردند که بر اساس قیمت ارز مبادله ای محاسبه می شد، گفت: در شش ماهه نخست امسال، صنعت خودروسازی کشور تقریبا از هیچ ارز مبادله ای استفاده نکرده است.

وی با بیان این که، ارز مورد استفاده خودروسازان غیر مبادلاتی بوده است، افزود: در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری ارز را به قیمت ۳۶۰۰ تومان تهیه کردیم، اما اینک قیمت ارز به یک ثبات سه هزار تومانی رسیده است و به همین خاطر خودروهای پر تیراژ و آنها که ارزبری زیادی دارند، مشمول افزایش قیمت ناچیزی خواهند شد.

وی افزایش هزینه های دیگر خودروسازان را نیز موجب افزایش قیمت خودرو دانست و عنوان کرد: حدود هشت درصد هزینه های صنعت خودروسازی به ریخت و پاش های مرسوم اختصاص دارد، به طوری که اگر همه بسیج شویم می توانیم این رقم را کاهش دهیم.

** تولید خودروهای مورد نیاز مردم

یکه زارع در گفت و گوی وی‍ژه شبکه دوم سیما گفت که گروه صنعتی ایران خودرو در شش ماهه نخست سال جاری، تولیدات خود را به یک هزار دستگاه رسانده است و این میزان در مهر ماه امسال به تولید یک هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

وی با بیان اینکه، امسال پژو پرشیا به تعداد سال گذشته به بازار عرضه شد، گفت: با توجه به کاهش تولید

توانستیم خودروهایی که مردم متقاضی و طرفدار آن هستند با تیراژ بیشتری به بازار عرضه کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اینکه، هدف ما رضایت مشتری است، اظهار کرد: بر آن هستیم تا رضایت مشتری را از نظر خدمات پس از فروش و قیمت نهایی جلب کنیم.

** تحریم ها از دلایل افت تولید

یکه زارع ادامه داد: یکی از دلایل افت تولید، تحریم های ناعادلانه و ناروایی است که اعمال می شود، پس باید به سمتی حرکت کرد که با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در صنعت خودروسازی به سطح قابل توجهی برسیم.

وی با بیان این که، باید تلاش کنیم در ساخت بعضی از قطعات خودرو خودکفا شویم، خاطر نشان ساخت: ایران خودرو بنا دارد در دولت تدبیر و امید حرکات آغازین خودروساز شدن را در سال چهارم دولت یازدهم شروع کند.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه، برای رشد در صنعت خودروسازی ابتدا باید پلت فرمی متعلق به خودمان داشته باشیم، اظهار داشت: این حق مردم است که از خودروسازان، خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب بخواهند، بنا بر این وظیفه خودروسازان در این است که با یک برنامه ریزی نیاز مردم را برطرف کند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches