×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قدرت خرید مردم با اجرای طرح حاتم

اقتصادتهران: بادستور و موافقت رییس‌کل‌ بانک‌مرکزی‌، اجرای طرح‌حاتم و اعطای تسهیلات خرید کالای ‌ایرانی توسط بانک انصار، به عنوان نخستین طرح عملیاتی سالجاری درحمایت از تولید داخلی‌وتحقق اقتصادمقاومتی آغازشد. مدیرعامل بانک انصار اجرای این طرح را نیازمند اهتمام‌ وعزم ملی و موجب تقویت نظام تولیدداخلی، توسعه ظرفیت‌های بومی و رونق‌بخشی به بازارفروش کالاهای ایرانی می‌داند و بر عملیاتی‌کردن پیشنهادهای ده‌گانه مقام‌ رهبری تأکید می‌کند.

مجاهدی در تشریح واگذاری تسهیلات برای خرید کالاهای ایرانی گفت: موضوعی را که ابراهیمی مدیرعامل بانک مطرح کرد طرح «حاتم» نام دارد که از حروف اول چهار کلمه «حمایت از تولید ملی» تشکیل شده است. این طرح از ابتدای سال پیش به منظور تحقق اقتصادمقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تسهیل وتسریع در فروش کالاهای اساسی و لوازم خانگی تولید داخلی مطرح شد تا ضمن تحقق یکی از شعارهای سال‌های گذشته مبنی بر «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» زیرساختهای اجرایی آن آماده شود. بنابراین طرح پس از کسب آمادگی، از اواخرسال ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآمد و به مرور زمان امکان اجراییش در سراسر کشور فراهم شد. پس از آن، مدیرعامل با هماهنگی ریاست بانک مرکزی اجرای طرح را به صورت رسمی اعلام کرد. یک دلیل طراحی و اجرای این طرح این است که بانک انصار در سال‌های اخیر، بالاخص سال‌های ۹۲و۹۳ با عنایت به رسالت خود و در راستای اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری برحمایت از تولید داخلی، بخشی از منابع خود را که بالغ بر۳۰هزارمیلیارد ریال بود به شرکت های تولیدی ایرانی اختصاص داد و آن را در قالب سرمایه در گردش و راه اندازی و توسعه، در اختیار شرکت های متقاضی قرارداد. ولی متأسفانه به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور وعدم فروش کالاهای تولیدشده، بسیاری از شرکت های دریافت کننده تسهیلات قادر به بازپرداخت به موقع بدهی خود به بانک نشدند.

در ابتدای سال۱۳۹۴ براساس تجربه سال‌های پیش و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ادامه اعطای تسهیلات به شرکت‌ها همانند سال های قبل به صرفه وصلاح بانک و خود آن ها نیست ومشکلات طرفین را زیاد می کند. بنابراین، تصمیم گرفتیم که درخصوص فروش کالاهای تولید داخل توسط شرکت‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا هم این که شرکت‌ها از رکود خارج شده و بتوانند بافروش کالاهای خود هم منابع موردنیاز خود را تأمین کنند و هم اطمینان از بازگشت سرمایه به بانک افزایش یابد. به واسطه این طرح، تسهیلات به متقاضیان خرید کالا داده می شود و ضمن رفع نیازهای مردم، کالاهای تولید داخل هم به فروش می رود و شرکت ها به سرمایه و سود خود دست می‌یابند. در این طرح شرط شده است که گیرنده تسهیلات تنها باید کالاهای ساخت ایران را خریداری کند و وجه خرید مستقیماً به حساب شرکت تولیدکننده واریز می شود. در این طرح امکان خرید کالاهای خارجی به هیچ وجه وجود ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches