true
اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به ارتقای ظرفیت کریدور شمال-جنوب با برقیسازی راهآهن گرمسار- اینچهبرون هدف از برقیسازی این خط ریلی را ارتقای ظرفیت ریلی شرق دریای خزر عنوان کرد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقیسازی راهآهن گرمسار-اینچهبرون اظهار داشت: هدف اصلی این پروژه ارتقای ظرفیت در کریدور شمال-جنوب واقع در شرق دریای خزر، همچنین توجه به ترانزیت در این کریدور است.
وی با توجه به مزیت اتصال به روسیه از شرق دریای خزر گفت: با برقی شدن راهآهن گرمسار- اینچهبرون شاهد افزایش ظرفیت ریلی در شرق دریای خزر خواهیم بود و در غرب دریای خزر این اتفاق با تکمیل راهآهن با اتصال ریلی رشت به آستارا رخ میدهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال ریلی به بندر امیرآباد و بندرانزلی گفت: این اقدامات میتواند ارتباط بین روسیه، ایران و دسترسی به آبهای آزاد جنوب ایران را فراهم کند.
مدیرعامل شرکت راهآهن بیان داشت: راهآهن در سالهای اخیر شاهد تحولات بسیار بزرگ و جدی بوده است و نیاز به توسعه سریع اقتصادی نیازمند فراهم شدن زیرساختهای حملونقل است. همچنین ارتباط با کشورهای همسایه و آسیا میانه، همسایگان جنوبی و افغانستان سبب توسعه اقتصادی کشور میشود.
وی افزود: طی این سالها خوشبختانه سرمایهگذاریها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حملونقل ریلی رخ داده است. بهصورت متوسط طی سالهای گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار بهطور مستقیم از جانب دولت در حملونقل ریلی سرمایهگذاری شده است و این جدا از سرمایهگذاریهایی است که از طریق سایر منابع جذبشده است.
محمدزاده بیان داشت: این امر فقط به دلیل نقش بیبدیل ریل در توسعه اقتصادی و حملونقل و تأثیر آن در صرفهجویی مصرف سوخت است و امیدواریم این اقدامات بتواند منجر به رشد قابلتوجه در کشور شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=125644
false
true