×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی از ۱۰ هزار مگاوات گذشت

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان معاملات برق در بورس انرژی به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و تا پایان سال به ۷۵ درصد می‌رسد، گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی به ۱۰ هزار و ۳۸۲ مگاوات افزایش‌یافته است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی در مرکز پایش برق، افزود: کمیسیون انرژی یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است که مصوبه‌های آن نقش مهمی در تحقق اهداف عالی نظام در حوزه‌های مختلف دارد.

وی گفت: انرژی یکی از مولفه‌های مهم رشد و توسعه کشور است که بهره‌برداری درست از آن می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در برداشتن گام‌های بلند در مسیر اعتلای کشور یاری کند.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق، تصریح کرد: از حدود ۷۰ سال پیش، دولت‌های مختلف در ایران به‌خاطر حاکم بودن اقتصاد یارانه‌ای در صنعت برق با مشکلات فراوانی در مسیر توسعه این صنعت روبه‌رو بوده‌اند که لازم است دراین‌خصوص تجدیدنظرهای جدی انجام شود.

محرابیان با قدردانی از عملکرد مجلس یازدهم به‌ویژه کمیسیون انرژی آن در تصویب قوانین مناسب برای رشد و توسعه صنعت برق، گفت: اقدام‌ها و مصوبه‌های مجلس گذشته در حوزه برق نقطه عطفی است که در صورت اجرای کامل نقش مهمی بهبود وضعیت این صنعت خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار رویکردهای مجلس یازدهم در حوزه انرژی در مجلس فعلی، افزود: در صنعت برق ایران نیروهای توانمند و نخبه بسیار زیادی وجود دارد که با تغییر رویکردها در این صنعت و اصلاح قوانین، می‌توانند اتفاق‌های بزرگ و افتخارآمیزی برای کشور و منطقه رقم بزنند.

نیاز به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه هزار مگاواتی

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت برق در ابتدای دولت سه برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت طرح‌ریزی کردیم، ادامه‌داد: در حوزه برق یک برنامه ۲۰ ساله تنظیم شده است که به استحضار و تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده و علاوه‌ بر آن یک برنامه میان‌مدت همسو با برنامه هفتم توسعه و سه برنامه کوتاه‌مدت یک‌ساله نیز اجرایی شده است.

محرابیان با تاکید بر اینکه برای حل ناترازی برق باید دو بعد عرضه و تقاضا به‌صورت هم‌زمان موردتوجه قرار گیرد، گفت: احداث یک نیروگاه یک‌هزار مگاواتی جدا از مساله تامین سوخت دست‌کم به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و بنابراین اگر مساله تولید انرژی بدون توجه به مدیریت تقاضا پیگیری شود، این موضوع هزینه‌های بسیار سنگینی را به اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches