×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ظرفیت بنادر به ۵ میلیون کانتینر

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می گوید، با وجود ۱۱ بندر تجاری در ایران با ظرفیت۲۱۰ میلیون تن، بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری در این بنادر فراهم نشده است.

به گزارش ایرنا، «محمد سعید نژاد» روز سه شنبه در چهاردهمین کنفرانس و نمایشگاه بین اللملی حمل و نقل خاورمیانه افزود: امسال ۱۴۰ میلیون تن بار در بنادر ایران تخلیه و بارگیری شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در بنادر ایران افزود: ایران در میان ۱۱ کشور از موقعیت ممتازی برای ترانزیت کالا از بنادر به این کشورها برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره‌برداری از فاز یک بندرچابهار در کمتر از ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: علاوه بر بندر چابهار، توسعه بنادر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران است و با بهره برداری از فاز نخست بندر چابهار ظرفیت آن چند برابر می شود.

سعیدنژاد تاکید کرد، برگزاری این کنفرانس می تواند میزان سرمایه گذاری را در بنادر ایران افزایش دهد و فضای سرمایه‌گذاری را در بنادر ایران برای شرکت‌های خارجی شفاف ‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت کانتینری بنادر ایران گفت: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کانتینر است و ما در تلاش هستیم ظرفیت بنادر ایران را سالیانه به ۵ میلیون کانتینر افزایش دهیم.

به گفته وی، بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم های ظالمانه تجهیزات بندری قابل توجهی خریداری شده که بخشی از آن وارد کشور شده و خرید بخشی دیگر در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی با استقبال خوبی از طرف شرکت‌های بزرگ خارجی روبرو شدیم و اکنون به دنبال انتخاب بهترین گزینه ها در این زمینه هستیم تا پروژه‌های بندری ما با بهترین سرمایه‌گذاری ها انجام شود.

سعیدنژاد از عضویت ایران در کنوانسیون‌های مربوط به حمل و نقل دریایی خبرداد و گفت: برای توسعه و استحکام روابط با ۵ کشور حوزه دریای خزر موافقتنامه‌هایی با هدف تسهیل تردد ناوگان دریایی کشورهای این منطقه امضا شده تا بهره‌وری در حوزه دریا بیش از پیش ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: استفاده از فناوری های جدید و نوسازی ناوگان دریایی کشور یکی از بندهای مهم برنامه ششم توسعه است و برهمین اساس شاهد نوسازی ناوگان هوایی و همچنین خرید تجهیزات زیادی برای بنادر ایران خواهیم بود.

سعید نژاد گفت: مجموع خریدهای ما در سال جاری و همچنین خریدهایی که برای تجهیز بنادر در دست اقدام است از خریدهای ۳۰ سال گذشته برای بنادر کشور بیشتر است و این نشان دهنده سیاست کلی ایران برای ارتقا و نوسازی در ۳ حوزه بندری، هوایی و ریلی است.

وی یادآورشد: در مناقصه‌های اخیر برای فاز دوم و سوم بندر شهید رجایی امتیازهای ویژه‌ای برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده و ملاک انتخاب ما توانمندی شرکت های خارجی در انجام پروژه‌های بندری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches