×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون

اقتصاد تهران:  معاون امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون از پیشنهاد افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به رقم ۵۰ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ خبر داد.

سید باقر فتاحیدرباره افزایش منابع بانک در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، افزایش سرمایه بانک به رقم ۵۰ هزار میلیارد ریال را درخواست کرده‌ایم و امیدواریم حداقل ۵۰ درصد این رقم تحقق یابد.

وی گفت: معتقدیم که ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز رقم خوبی است و اگر سرمایه پایه بانک به این رقم برسد، کمک قابل توجهی به رفع نیازهای بخش تعاون خواهد کرد.

فتاحی ادامه داد: بانک توسعه تعاون یکی از هفت بانک دولتی است که بر اساس قانون تشکیل شده است؛ در سنوات گذشته در قوانین بودجه پیش‌بینی شده بود که همه ساله افزایش سرمایه پایه بانک صورت گیرد که امسال با پیگیری‌های شخص وزیر و مدیرعامل بانک امیدواریم رقم پیشنهادی ما یا دستکم نیمی از آن به تصویب برسد تا بتوانیم بخش اعظمی از تعاونی‌ها را تحت پوشش قرار بدهیم و نیازهای مالی آنها را تامین کنیم.

 رشد ۱۷ درصدی اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون

معاون امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون در ادامه از رشد ۱۷ درصدی پرداخت تسهیلات در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مدنظر ما در سال جاری تامین نیاز سرمایه در گردش واحدهای فعال تعاونی در بخشهای صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و مسکن است و بر این اساس نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال در ۵ ماهه امسال به اتحادیه‌ها و شرکتهای تعاونی تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

فتاحی گفت: در سنوات گذشته به طور متوسط بین ۳۵ تا ۴۰ درصد تسهیلات بانک به بخش کشاورزی پرداخت شده که به عنوان یکی از بخشهای مولد اقتصادی دارای شبکه گسترده تعاونی است.

وی میزان پرداخت تسهیلات بانک در بخش صنعت را ۲۰ درصد و بخش مسکن را ۷ تا ۹ درصد ذکر و ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه دوم امسال اعطای تسهیلات به بخش مسکن مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches