×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش تقاضای آب و برق با مدیریت مصرف جبران شود

اقتصادتهران: وزیر نیرو اعلام کرد: افزایش تقاضای آب و برق و کمبودها در این شبکه گسترده باید با مدیریت در مصرف و مصرف بهینه جبران شود.

به گزارش وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان امروز (یکشنبه) در دیدار با معاون سیاسی سازمان صدا و سیما افزود: امسال مصرف برق بیش از سال‌های گذشته افزایش یافت و در بخش صنعت ۱۱٫۷ درصد نسبت به پارسال افزایش مصرف داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با گرمای بی‌سابقه‌ در شمال و جنوب کشور، میزان مصرف برق در کشور به رکورد بی‌سابقه ۵۵ هزار و ۳۴۳ مگاوات رسید، در حالی که پیک پارسال حدود ۵۲ هزار و ۶۴۰ مگاوات بود.

چیت چیان گفت: با همه این مشکلات، در همان روزی که مصرف از مرز ۵۵ هزار مگاوات عبور کرد، ۷۰۰ مگاوات صادرات برق نیز داشتیم که این موفقیتی بی‌سابقه برای وزارت نیرو بود.

وی افزود: بخش برق این ویژگی را دارد که تولید خدمات باید با مصرف هماهنگی داشته باشد و قابلیت ذخیره سازی ندارد و تولید همواره سایه به سایه مصرف را همراهی می‌کند.

این مسوول یادآوری کرد چهاردهمین شبکه بزرگ جهان را داریم اما پانزدهمین سال بدون خاموشی سراسری را پشت سر گذاشتیم که این تدابیر و اقدام ها با توان و مدیریت متخصصان ایرانی به اجرا در آمده است.

 وزیر نیرو تاکید کرد بیش از ۹۰ درصد در بخش برق و بیش از ۹۵ درصد در بخش آب به خودکفایی رسیده‌ایم و ادامه داد: ‌اکنون در کشور حدود ۴۰ نوع فناوری جدید داریم که از جمله می‌توان به تولید توربین‌های مختلف، تولید انواع کابل در رنج‌های مختلف قدرتی و ساخت پست‌های مختلف برق اشاره کرد.

به گفته وی برای جبران کمبودهای برق ۲ اقدام اساسی صورت گرفت: در مرحله نخست تلاش شد در بخش تولید با خنک کاری هوای لوله به توربین‌ها و فناوری‌های مختلف، از وضع موجود بیشتر بهره برداری کنیم و سپس با مدیریت بار پارسال تا سه هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم.

چیت چیان ادامه داد: اقدام دیگر کاهش تلفات بود که در سال ۱۳۹۵ از بیش از ۱۵ درصد به بیش از ۱۰ درصد رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches