×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش اشتغال و ثبات جمعیت در دامغان در گرو توسعه بخش کشاورزی است

اقتصادتهران: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اشتغال و ثبات جمعیت در این شهرستان در گرو توسعه بخش کشاورزی و افزایش کشت محصول پسته است.

ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا سال ۱۳۸۵ بیش از۴۰ هزار نفر از جمعیت دامغان در مناطق روستایی زندگی می کردند که به دلیل کمبود آب اکنون این جمعیت به کمتر از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی اظهارداشت : به دلیل نبود واحدهای صنعتی در مناطق روستایی دامغان، بهترین راهبرد برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان توسعه و کشت پسته است.

وی با بیان این که جمعیت شهری دامغان در سال ۱۳۸۵ بیش از ۹۷ هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود آب و خشکسالی های پی در پی و نبود واحدهای صنعتی و تولیدی ، اکنون جمعیت این مناطق این شهرستان به کمتر از ۹۰ هزار نفر رسیده است.

حسن بیگی اضافه کرد : بیش از ۱۵ درصد از پسته تولیدی کشور در شهرستان دامغان کشت می شود که لازم است با برنامه ریزی و توجه به زیرساخت های کشاورزی برای کشت روزافزون این محصول ارزشمند تلاش کرد.

وی تصریح کرد : سالانه بیش ازهفت هزار تن پسته از شهرستان دامغان به نقاط مختلف کشورارسال می شود و با راه اندازی واحدهای فرآوری این محصول کشاورزی می توان علاوه بر اشتغالزایی برای صادرات پسته به نقاط مختلف جهان هم برنامه‌ریزی کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches