×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ظرفیت تولید نفت به روزانه ۴ میلیون بشکه تا پایان سال ۹۲

وزیر نفت گفت : تلاش بر آن است که تا پایان سال جاری ظرفیت تولید نفت به روزانه چهار میلیون بشکه برسد.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور در شرکت های تولیدی در حال انجام است و گزارش های لازم برای افزایش ظرفیت تولید در مدت یک ماه آینده، از این شرکت ها دریافت شده است .

وزیر نفت با تاکید بر این که از هیچ کف قیمتی در بازار دفاع نمی کنم، گفت: برای بدست آوردن سهم ایران در بازار نفت و بازگشت به تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت، هر کاری انجام می دهیم ، این مسئله حاوی پیام مهمی است.

زنگنه تصریح کرد: بازار نفت قیمت ها را تعیین می کند ، اما اکنون آنچه بیشتر از قیمت نفت برای ما مهم است، بالا بردن سهم کشور در بازار و تعداد بشکه هایی است که می توانیم به بازار نفت صادر کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که سهمی در بازار نفت نداشته باشیم، دیگران از بالا رفتن قیمت نفت استفاده می کنند؛ بنابراین ما از قیمتی دفاع می کنیم که سهم تولید شایسته خود را در آن داشته باشیم.

** همکاری نفت با دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها

وزیر نفت درباره رفع تحریم ها گفت: تلاش های لازم را برای کمک به دستگاه دیپلماسی در این زمینه انجام داده ایم ، اما اصل کار در بخش دیپلماسی کشور انجام و در سطح کلان نظام تصمیم گیری می شود.

بر پایه گزارش وزارت نفت، زنگنه تصریح کرد: در سطح تدبیر جمعی و هماهنگی با کل نظام اقدام های لازم را برای رفع تحریم ها انجام داده ایم که امیدواریم نتیجه حاصل شود؛ ضمن آنکه در کار سیاست همه امور با صبوری پیش می رود.

** پاسخی به نامه وزیر نفت هند نداده ام

وزیر نفت درباره مکاتبه هایی که به تازگی از سوی وزیر نفت هند با ایران انجام شده است، گفت: وی با بنده مکاتبه داشت اما تا کنون جواب وی را نداده ام.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمایل هند برای مشارکت در طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی گفت: مبحث تازه ای است و باید مذاکرات آن از اول شروع شود، در این زمینه قولی به کسی نداده ام؛ ضمن آنکه براساس قراردادی که پیشتر منعقد شده تعهداتی میان دو طرف است اما زمانی که به موقع به آنها عمل نشود، دلیل نمی شود که هر گاه طرف مقابل بازگشت از همان نقطه قبل قرارداد را شروع کنیم.

ویرپا مویلی وزیر نفت هند، ۹ سپتامبر گذشته (دوشنبه ۱۸ شهریور) در نامه ای به وزیر نفت ایران درخواست همکاری تجاری و سودآور و مفید میان دو کشور را مطرح کرده است.

مویلی به دنبال جلب نظر مساعد زنگنه برای رسمی و نهایی کردن سرمایه گذاری شرکت های بزرگ نفت و گاز او ان جی سی، ایندین اویل و اویل ایندیا در میدان گازی فرزاد بی در بلوک فارسی واقع در خلیج فارس است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches