×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افت ارزش دلار، طلا را گران کرد

اقتصادتهران: به دنبال انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و افت ارزش دلار، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده و بار دیگر به مرز ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده است که احتمالا زمان افزایش نرخ بهره دیرتر از زمانی خواهد بود که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا پیش بینی کرده اند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو از نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت طلا پس از افزایش ۱٫۳ درصدی در پایان مبادلات روز جمعه بدون تغییر چندانی روبرو شد و به مرز ۱۲۰۰ دلار رسیده است. این بیشترین افزایش قیمت طلا از اواسط می به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از ۱٫۷ درصد رشد داشته است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین بیانیه خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی را در سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش داده است.

به نظر می رسد شرایط رشد و رونق اقتصادی آمریکا در شرایط کنونی هنوز برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مناسب نبوده است.

بر اساس پیش بینی فدرال رزرو، رشد اقتصادی آمریکا امسال به ۱٫۸ تا ۲ درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی فدرال رزرو ۲٫۳ تا ۲٫۷ درصد اعلام شده بود.

اگر این پیش بینی درست باشد، این بدترین عملکرد اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی خواهد بود. پیش بینی فدرال رزرو بسیار کمتر از برآوردهای مطرح شده از سوی کارشناسان اقتصادی بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، بحران مالی و بدهی یونان نیز همچنان تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا می تواند داشته باشد. نشست روز پنج شنبه وزرای دارایی منطقه یورو در خصوص وضعیت یونان بدون دستیابی به نتیجه روشنی پایان یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches