×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح کارخانه زرشوران سالانه ۳ تن به ظرفیت تولید طلا می افزاید

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: کارخانه زرشوران با ظرفیت تولید سالانه سه تن شمش طلا که اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد، اواخر آذر ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، حسینقلی قوانلو مجری طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه طلای زرشوران در این خصوص اظهار داشت: برای اجرای این طرح تاکنون در مجموع ۸۳۴ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان این که، راه اندازی سرد کارخانه آغاز شده است، گفت: تا اواخر آذر ماه نیز بخش گرم تکمیل می شود و کارخانه آماده افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: فرایند ˈاکسیداسیونˈ به دلیل آن که، زمان بیشتری نیاز دارد، موجب می شود تا تولید شمش این کارخانه تا دو ماه آینده صورت گیرد.

قوانلو اضافه کرد: راه اندازی این طرح، موجب می شود سالانه سه تن طلا ، ۱۲۵۰ کیلوگرم نقره و ۵۰۰ کیلوگرم جیوه تولید شود.

به گفته وی، افتتاح این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم ۱۷۶ نفر و ۱۰۰ نفر در بخش معدن، موجب اشتغال غیرمستقیم حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر خواهد شد.

قوانلو ذخیره اولیه زرشوران را حدود ۵۵ تن طلای خالص با عیار میانگین ۵٫۷ PPM ذکر کرد و گفت: ذخیره قطعی معدن با انجام حفاریهای بیشتر اکنون به ۱۱۰ تن طلا رسیده است.

وی، اخذ مجوز احداث یک کارخانه سه تنی در کنار این واحد را ناشی از افزایش ذخیره معدنی ذکر کرد و افزود: پروانه بهره برداری از این کارخانه نیز دریافت شده است.

قوانلو خاطر نشان ساخت: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه زرشوران اردیبهشت ماه ۹۳ آغاز و تا نیمه نخست ۹۴ به اتمام می رسد.

اجرای طرح توسعه مذکور موجب می شود تا ظرفیت روزانه کارخانه زرشوران در مجموع به شش تن طلا، ۲٫۵ تن نقره و یک تن جیوه خواهد رسید.

کارخانه طلای زرشوران ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع است.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت کل ذخایر شناخته شده طلا در ایران را حدود ۴۲۰ تن ذکر کرده و ایران در بین استخراج کنندگان طلا رتبه ۵۶ را از آن خود ساخته است.

هند، چین و آمریکا به عنوان کشورهای پر مصرف طلا در دهه ۲۰۰۰ میلادی معرفی شده اند و در این دوره هند، ایتالیا و ترکیه صادرکنندگان شاخص این فلز قیمتی محسوب می شوند.

گزارش های غیر رسمی ایران را به عنوان ششمین مصرف کننده طلا در سطح جهان معرفی کرده و میزان مصرف طلا و جواهر در کشورمان سالانه بیش از ۱۰۰ تن برآورد می شود. از سوی دیگر شمار شاغلین مستقیم و غیرمستقیم صنعت طلا و جواهر ایران ۱٫۵ میلیون نفر پیش بینی شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches