×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح و بهره‌برداری از ۵۴۰۰ خانه هلال توسط معاون اول رئیس جمهوری

اقتصادتهران: ۵۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور و پروژه‌های امدادی به ارزش تقریبی ۱۳۴ میلیارد تومان امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش اقتصادتهران، در این مراسم همچنین ۲۷ دستگاه خودروی آمیکو به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، ۱۱ پایگاه امداد و نجات و دو انبار امدادی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان، ۲۰۰ ست تخصصی انفرادی به ارزش ۶ میلیارد تومان، اورهال دو بالگرد امدادی به ارزش هفت میلیارد تومان، ۱۶ دستگاه لیفتراک به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، هشت سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال در استان ها به ارزش دو میلیارد تومان، پنج دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی جمعیت هلال احمر کویت، سه مورد سامانه نرم افزاری امدادی به ارزش دو میلیارد تومان و ۱۵۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رونمایی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال ‌احمر نیز در آیین افتتاح خانه‌های هلال و لجستیک سازمان امداد و نجات اظهار داشت: هلال احمر یک دستگاه دولتی نیست بلکه یک جمعیت مردمی کنار دولت است برای خدمت به مردم، چراکه می‌دانیم مردم سالاری در هلال احمر به آن اعتبار می‌بخشد.

وی با بیان اینکه همواره مردم باید هلال احمر را در ذهن خود داشته باشند و این جمعیت را فقط در حوادث و مراسم ها نشناسند، ادامه داد: در طول سال گذشته وقتی مردم به لحاظ معیشتی دچار مشکل بودند هلال احمر کنار مردم بود، امدادگران و جوانان هلال احمر همچون رزمندگان برای خدمت به مردم حضور داشتند و بیش از ۵۰۰ نفر از امدادگران هم در همین راه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

معزی گفت: ما این هفته را هفته کرامت انسان ها و کوشش برای خدمت به مردم نامگذاری می‌کنیم.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر نیز در آیین افتتاح خانه‌های هلال و لجستیک سازمان امداد ونجات گفت: نیم میلیون بسته معیشتی از سوی هلال احمر در زمان کرونا میان مردم توزیع شد، و در طرح شهید سلیمانی یکی از سه ضلع این طرح برای کمک به وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۴۳۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم به هلال احمر اهدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: اکنون حدود ۵۴۰۰ خانه‌ی هلال در کشور داریم که تلاش می کنیم این خانه‌ها را در مناطق محروم توسعه دهیم، به طور کلی خانه های هلال تحت عنوان گروه های ارزیاب در حوادث به محل اعزام می‌شوند.

وی گفت: با کمک‌های دولت و اعتباراتی که به هلال احمر اختصاص داده شد اکنون حال هلال احمر بهتر است و امیدواریم این کمک ها ادامه دار باشد.

خانه‌ های هلال، خود نوعی هلال‌ احمر کوچک به شمار می ‌روند که در سطح شهرها از سوی مردم، خیرین و نیکوکاران و با همکاری شهرداری ها، مساجد و اصناف و در سطح روستاها از سوی دهیاران، بخشداران و با مشارکت فرمانداری ها، شعب جمعیت هلال احمر تجهیز و مدیریت می‌شوند که با تشکیل این خانه ها تمام ظرفیت های خدمت رسانی جمعیت هلال احمر مبتنی بر نیاز هر منطقه احصا و به کار گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، هر ساله هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه ازسوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches