×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح مرکزی مدرن برای رفاه حال بازنشستگان

تهران اکونومی: مدرن ترین مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان با حضور شهردار تهران، معاونان شهردار و مدیران ارشد بازنشسته شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، آیین افتتاح رسمی مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان شهرداری تهران با حضور دکتر قالیباف، شهردار تهران، دکتر داریانی، معاون توسعه منابع انسانی، دکتر هاشمی تشکری، معاون حمل و نقل و ترافیک، دکتر امانی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، مهندس غفاری، مدیرعامل شرکت شهر سالم و مهندس مصطفی منتطرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی برگزار شد.

در ادامه آیین افتتاحیه مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان شهرداری تهران، نشست صمیمانه شهردار تهران با مدیران ارشد بازنشسته شهرداری برگزار شد.

در این نشست، شهردار تهران با بیان اینکه خدمت به انسان ها در حقیقت احترام به انسانیت و پذیرفتن تام و کمال اسلامیت است، گفت: توجه به اسلامیت، انسانیت و کرامت انسان ها یعنی اینکه درست در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی حرکت کردن. لذا هرگز در سازمان خود نباید از توجه به انسان ها و عزیزانی که همه سرمایه یک سازمان هستند غفلت کنیم.

محمد باقر قالیباف ضمن تبریک ماه مبارک رجب، ابراز داشت: امروز توفیق ملاقات برادران و خواهرانی را دارم که سازمانی پر تلاش و پر کار را به صورت امانت به دست من داده اند. امیدوارم ما نیز با درستی، سلامت، صلابت و قدرت بیشتری این سازمان را تحویل نسل بعدی دهیم؛ مطمئن هستم با هر گرایش و سلیقه ای، این دغدغه شما نسبت به سازمان است چرا که بدون شک بخش اصلی عمر خود را در این سازمان گذاشته اید.

شهردار تهران ضمن تقدیر از تمامی کارمندان و مدیران سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، تاکید کرد: انصافا مدیر عامل سازمان بازنشستگی کار خوبی را خلاقانه و جهادگونه در این مجموعه با روحیه انقلابی انجام داده است. به صورت نوآورانه تلاش کرده تا این مجموعه را پیش ببرد. در ادامه مسیر نیز در حین اینکه حتما با همین روحیه خلاقانه، تلاش و سرعت دقت کار را پیش می برید، اما هرگز از مشورت و استفاده از تجربه عزیزان بازنشسته و پیشکسوتان برای اداره امور غافل نشوید.

قالیباف با تاکید بر ضرورت شنیدن انتقادات بازنشستگان و پذیرا بودن تذکرات آن ها با آغوشی باز، تصریح کرد: ما جزو جوان هایی هستیم که به برکت انقلاب در دوران آغاز جوانی مدیریت را تجربه کردیم. آن روز بدون شک من ارزش تجربه یک مدیر پرکار را درک نمی کردم و حتی گاهی احساس می کردم ملاحظه یک مدیر با تجربه حاکی از ملاحظه کاری و کم تحرکی اوست؛ غافل از آنکه این امر ناشی از پختگی مدیران باتجربه است. امروز هم تاکید می کنم که نباید هرگز این پختگی را در کار فراموش کرد چرا که  اگر این پختگی نباشد، آن روحیه خلاقانه و جهادی از دست می رود. از این رو پایداری آن روحیه منوط بر حفظ این پختگی است.
وی به ذکر خاطره ای از شهید حجت الاسلام و المسلمین میثمی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان وقتی ما را نصحیت می کرد، می گفت «انسان مهم ترین عنصر در جنگ است»، سپس می گفت من جمله خود را تصحیح می کنم و « انسان مهم ترین عنصر در همه صحنه های زندگی است». از این رو باید به یاد داشت که سازمان ما به سالن، میز، پول، تجهیزات و اختیارات نیست بلکه اهمیت هر سازمانی، به انسان هایی است که در آن زندگی می کنند.

قالیباف با بیان اینکه خدمت به انسان ها در حقیقت احترام به انسانیت و پذیرفتن تام و کمال اسلامیت است، عنوان داشت: توجه به اسلامیت، انسانیت و کرامت انسان ها یعنی اینکه درست در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی حرکت کردن. لذا هرگز در سازمان خود نباید از توجه به انسان ها و عزیزانی که همه سرمایه یک سازمان هستند، غفلت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: توجه به کارکنان، کارمندان و کارگران مجموعه مهم ترین وظیفه ای است که به دوش ما قرار دارد. در این میان باید توجه داشت که همه موضوعات هم مادی نیست بلکه امروز انسان ها نیازمند محبت، خوش خلقی و حرمت هستند.  امروز اگر کسی در سازمان بازشستگی بیاید، همین که احساس کند حرمت دارد کفایت می کند، اما اگر در سازمانی ده ها امکان به او بدهند ولی با اوقات تلخی و تحقیر با او برخورد کنند، ارزشی ندارد.

محمدباقر قالیباف همچنین تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری در درون سازمان شهرداری نیازمند به یک حمیت و غیرت سازمانی هستیم. این در حالی است که شهرداری تهران جز خدمت به مردم کار دیگری انجام نمی دهد.

وی در پایان خطاب به بازنشستگان شهرداری تهران گفت: ما که امروز امانتدار شما هستیم و در این سازمان خدمت می کنیم، باید متوجه این امر باشیم که از کیان سازمان دفاع کرده و ارزش این سازمان را هر روز در جامعه بالا ببریم. همچنین باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم که امروز بزرگ ترین سرمایه ما است را بالا ببریم و بدون شک شما در این اعتماد سازی بین مردم و کارکنان نقش کلیدی و اساسی دارید.

در ادامه نشست، منتظرالمهدی ضمن خیرمقدم به حضور شهردار تهران، معاونین ایشان و حاضرین، سخنرانی خود را با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دامت برکاته در خصوص بازنشستگان که می فرماید: بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلین هستند، آغاز کرد و گفت: همانگونه که دغدغه اصلی شهرتهران تبدیل شدن شهرداری به سازمانی انسانی است، ما نیز این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و حفظ کرامت و حرمت بازنشستگان را مهمترین اصل خود در سازمان بازنشستگی می دانیم.

وی دوران بازنشستگی را فصل جدیدی از زندگی دانست وافزود: متاسفانه در نگاه عامه مردم دوران بازنشستگی توأم با افسردگی و خمودگی تصور می شود؛ اما در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تمام تلاش خود را می کنیم تا این تصور را از اذهان بازنشستگان دور کنیم.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی در ادامه افزود: همواره سعی می کنیم دو نگاه را در برخورد با بازنشستگان داشته باشیم، اینکه هنوز متعلق به شهرداری تهران هستند و شهرداری به آنها توجه می کند و نگاه دوم اینکه مشارکت آنها را در برگزاری برنامه های مختلف جلب کنیم.

به گفته مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، برگزاری مسابقات قرانی در ماه مبارک رمضان، همایش پیاده روی خانوادگی، دومین المپیاد ورزشی، جشنوراه غذا و سفره های رنگین، کنگره جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران با حضور گرم خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان شهرداری تهران و همایش عاشقانه تورا می خوانم برای تجلیل از بازنشستگان با نیم قرن زندگی مشترک که برای نخستین بار در کشور برگزار شد، از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی سازمان بازنشستگی در سال ۹۳ بود که سبب شد این سال به لحاظ فرهنگی و اجتماعی سال پربرکتی باشد.

وی افزود: برای برگزاری تمام برنامه های سال ۹۳ تنها یک درصد بودجه سازمان صرف شد، اما اثر روانی و فرهنگی آن با توجه به بازخوردی که از بازنشستگان دریافت کردیم، بسیار زیاد بوده است.

مدیر عامل سازمان بازنشستگی در ادامه با اشاره به راه اندازی باشگاه نشاط و تعالی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان بازنشستگی برای جلب مشارکت بیشتر بازنشستگان، راه اندازی باشگاه نشاط و تعالی است که کارت همراهان باشگاه نشاط و تعالی را به بازنشستگان بر مبنای میزان مشارکت اجتماعی و حضور فعال در برنامه های سازمان به آنان اهدا می کند.

به گفته منتظرالمهدی، دارندگان کارت همراهان باشگاه نشاط و تعالی از امتیازات ویژه ای نسبت به سایرن برخوردار خواهند بود.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی همچنین با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر ارائه کمک های نقدی به بازنشستگان خاطر نشان کرد: در نخستین سال حضور بنده در سازمان، دو نوبت سبد کالا به بازنشستگان ارائه می شد. اما اکنون پس از گذشت چهار سال، شش نوبت سبد کالا به درب منزل بازنشستگان معزز شهرداری تهران ارسال می شود.

منتظر المهدی افزایش مجموعه های پذیرایی و رفاهی تحت پوشش سازمان بازنشستگی را اقدامی دیگر در راستای افزایش رفاه بازنشستگان گرانقدر دانست و افزود: طی چهار سال گذشته، چهار مجموعه رفاهی و پذیرایی شامل، هتل شهر، مجموعه پذیرایی گلدیس، نگین سرخه حصار و سوسره به مجموعه های رفاهی سازمان بازنشستگی افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی از راه اندازی دو مجموعه رفاهی، در تپه های عباس آباد و خیابان ولیعصر، طی چند ماه آینده خبر داد.

فعالیت های اقتصادی سازمان بازنشستگی طی سال گذشته موضوع دیگری بود که مدیر عامل سازمان بازنشستگی در خصوص آن به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خوشبختانه در سال گذشته موفق به ثبت شرکت هلدینگ تخصصی در بورس شدیم و توانستیم سهام قریب به هفت شرکت را نیز خریداری کنیم که امروز به سود آوری رسیده است.

منتظرالمهدی در پایان از حمایت های دکتر قالیباف و معاونین ایشان در رسیدن به اهداف سازمان بازنشستگی و همراهی صمیمانه در خروج از بحران ها در مقاطع مختلف تشکر کرد.

در ادامه نشست، جناب زاده، رئیس کانون بازنشستگان شهرداری تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خوشبختانه سال ۹۴ با حمایت دلسوزانه شهردار محترم تهران و تلاش مجدانه مدیرعامل سازمان بازنشستگی، موضوع یارانه مسکن بازنشستگان محقق شد و یارانه مسکن از نخستین ماه سال جاری به حساب بازنشستگان واریز شد.

جناب زاده با بیان مختصری از تاریخچه کانون بازنشستگان، خاطر نشان کرد: هنگامی که مهندس منتظرالمهدی به عنوان مدیرعامل سازمان بازنشستگی برگزیده شد، انتظار مدیریت جوانی کم تجربه می رفت، اما با مدیریت مدبرانه ایشان طی چهار سال تغییرات عمده ای در سازمان بازنشستگی به وقوع پیوست.

ساخت ستاد تکریم در ابتدا و تبدیل آن به مرکز خدمات رفاهی با مدرن ترین امکانات و تجهیزات کشور، طی ماه های اخیر، افزایش حقوق بازنشستگان، توزیع شش نوبت سبدکالا در سال، سرمایه گذاری های اقتصادی و برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی از اقدامات موثر مدیرعامل جوان سازمان بازنشستگی طی سال های اخیر بود.

گفتنی است مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان شهرداری تهران در فضایی بالغ بر ۳۵۰ متر مربع و با امکانات و تجهیزات مدرن، شامل کامپیوتر های تاچ متصل به اینترنت برای استفاده بازنشستگان، عابر بانک و سیستم عملیات بانکی، دستگاه آنلاین صدور فیش حقوقی و حکم بازنشستگی، جدیدترین سنسور های نور و دود و سیستم نوبت دهی پیشرفته، در طبقه همکف سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، آماده خدمت رسانی به خانواده بزرگ بازنشستگان شهرداری تهران است.

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches