×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام برنامه های شهرداری تهران به مناسبت هفته جهانی کودک

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران اعلام کرد: برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت هفته جهانی کودک با شعار «تهران، شهر دوستدار کودک» شامل ۵ برنامه عمومی در خانه های کودک و ۲۲ برنامه اختصاصی در مناطق از ۱۴ الی۲۱ مهرماه در سراسر پایتخت اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابوالفضل رفیع ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: توجه به مقوله خانواده از جمله جهت‌گیری‌های اصلی شهرداری تهران در حوزه توسعه اجتماعی است و موضوع کودکان و نوجوانان و آموزش آنها به عنوان هسته اصلی آن در نظر گرفته می‌شود. از این رو اداره کل آموزشهای شهروندی به مناسبت هفته جهانی کودک در راستای همچنین پرکردن فاصله جامعه شهری تهران، به لحاظ شاخص‌های نشاط و سرزندگی با وضعیت مطلوب اقدام به ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی منسجمی با شعارتهران شهر دوستدار کودک کرده اﺳﺖ.

وی افزود: از اهداف و رویکردهای این برنامه های می توان به برگزاری جشن و ایجاد فضای شاد و مفرح با محوریت کودک به منظور تحکیم بنیان خانواده، بهبود کیفیت اوقات فراغت در میان خانواده های تهرانی و استفاده از فرصت اوقات فراغت برای توسعه آگاهی و ترویج فرهنگ و رفتار مطلوب شهروندی،حساس سازی و جلب توجه برای بهبود شرایط زندگی کودکان، آموزش و ترویج مهارت های زندگی برای خانواده ها در راستای تحکیم و اعتلاء کارآمدی و پایداری خانواده، همکاری برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی، تغذیه‌ای و خانوادگی با محوریت کودک و ارایه خدمات آموزشی و تفریحی با رویکرد افزایش مهارت وسبک زندگی سالم به کودکان اشاره کرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های عمومی هفته جهانی کودک گفت: برپایی اردوهای علمی و آموزشی شامل بازدید از سایت پسماند ، کنترل ترافیک، مترو و …به تعداد خانه‎های کودک، برگزاری نمایشگاه های کاردستی و نقاشی به تعداد خانه‎های کودک، برگزاری تاتر و نمایش در خانه های کودک با موضوع ترافیک، فضای سبز، حقوق و تکالیف شهروندی، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی و یا کرسی مشاوره در هریک از خانه های کودک در زمینه فرزندپروری و سایر موضوعات مرتبط و همچنین برگزاری حداقل ۷ مسابقه آموزشی در زمینه محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، ایمنی، خانواده و … در سطح مناطق از جمله برنامه های عمومی هفته جهانی کودک است.

وی با اعلام اینکه برنامه های اختصاصی نیز در بوستان ها و سالن های همایش هر منطقه تدارک دیده شده است، گفت: بخشی از این برنامه ها شامل برگزاری جشن های روز کودک ۲۳ مهرماه در پارک نیاوران، برگزاری جشن کودک به همراه سمینار آموزشی بزرگترین اشتباهان والدین روز ۱۱ مهرماه در پردیس سینمایی قلهک، روز ۱۵ مهرماه در بوستان ارغوان، روز۱۶ مهرماه در پارک ترافیک، روز۱۹ مهرماه در آمفی تاتر خاقانی، برگزاری جشن با حضور گروه نمایشی پنگول۱۵ مهرماه در مجتمع شهید حیدری، ۱۹ مهرماه در موزه حیات وحش هفت چنار، ۱۵ مهر ماه در فرهنگسرای انقلاب منطقه ۱۱ است.

رفیع ادامه داد: جشن روز کودک در منطقه ۱۳ روز ۱۹ مهرماه در آمفی تاتر معاونت اجتماعی منطقه، برگزاری جشنواره بازی‌های کودکانه با حضور گروه فیتیله منطقه ۱۴ روز ۱۶ مهرماه در بوستان چهارصد دستگاه، برگزاری جشن های روز کودک در مناطق ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷و ۱۸ و ۱۹ روز ۱۶ مهر ماه به ترتیب در فرهنگسرای خاوران، سالن آمفی تاتر شهرداری منطقه ۱۶، کانون پرورش فکری مرکز۲۵ منطقه ۱۷، شهرک ترافیک منطقه ۱۸، بوستان ولایت ، سالن استاد شهریار منطقه ۱۹ برگزار می شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین منطقه ۲۱ روز ۱۷ مهرماه در اندیشه سرا و منطقه۲۲ روز ۱۵ مهرماه در سالن الغدیر روز کودک را جشن می گیرند. منطقه ۱۲ نیز به مناسبت این هفته بازدید کودکان از شورای اسلامی شهر تهران را در روز ۱۵ مهرماه درنظر گرفته است.

رفیع، توجه به نیازهای آموزشی و فرهنگی هر منطقه را در اجرای برنامه های روز کودک ضروری عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با حضور نخبگان و فعالان حوزه کودک برگزار می شود. علاوه بر آن برخی مناطق نیز برنامه هایی چون مسابقات دوچرخه سواری را برای کودکان اجرا می کنند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches