×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام آمادگی استرالیایی‌ها برای همکاری‌های معدنی با ایران

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از آمادگی استرالیایی ها برای توسعه همکاری های معدنی با ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، وجود ذخایر معدنی فراوان،‌ انرژی، موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران، انرژی به نسبت ارزان، زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطی گسترده و فراگیر و نیز سرمایه انسانی فراوان (از نظر کمی و کیفی) از مهمترین مولفه های موثر بر مزیت‌ پایدار بخش های معادن و صنایع معدنی در اقتصاد ایران است.

توسعه صنایع معدنی و فولاد برای تحقق هدف سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ در طرح جامع فولاد کشور تصریح شده است؛ این طرح در راستای مسیر توسعه فولاد برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و نیز ایجاد توازن در زنجیره فولاد تدوین شد.

اگرچه در این بخش از صنعت، پیشرفت چشمگیری در رابطه با فناوری ساخت و بهره ‌برداری از صنایع فولادی و معدنی در کشور حاصل شده، اما برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در طرح جامع فولاد، الزام هایی وجود دارد که در میان آنها ارتباط مستمر و فعال با کشورهای پیشرو در زمینه صنایع معدنی و فولادی با هدف ارتقای دانش فنی، توسعه زنجیره ارزش، هم‌ افزایی و مشارکت بین المللی در برنامه‌های توسعه‌ای و استفاده از قابلیت های تجارب و ارتباطات بنگاه‌های صنعتی و معدنی در دستور کار قرار داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

در مقایسه بین کشورها از منظر اولویت گسترش ارتباط در زمینه معدن و صنایع معدنی، کشور استرالیا به دلایلی همچون دارا بودن رتبه نخست ذخایر و صادرات سنگ‌آهن جهان، برخورداری از فناوری پیشرفته در صنایع معدنی و پیشینه مناسبات مثبت سیاسی و اقتصادی با ایران از مهمترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

در همین پیوند، «عزیزاله عصاری»‌ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به جلسه هفته گذشته با «ایان بیگز» سفیر استرالیا در ایران به همراه چند نفر از نمایندگان بلندپایه اقتصادی آن کشور در محل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در کنار استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و منابع داخلی به مواردی چون رشد بهره‌ وری عوامل تولید، بهبود فرآیند بکارگیری عوامل تولید (بویژه نیروی کار)،‌ ارتقای‌ رقابت‌پذیری اقتصاد، تشویق سرمایه‌گذاری خارجی، تنوع‌ بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورهای توسعه یافته و بهبود سهم بازار جهانی تولیدات داخلی اشاره‌ شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches