×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اعطای ۱۶۶ هزار فقره تسهیلات مسکن و ایجاد اشتغال برای ۷۵ هزار ایثارگر

اقتصادتهران: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دولت یازدهم ۱۶۶ هزار فقره تسهیلات مسکن اعطا و اشتغال برای ۷۵ هزار نفر از ایثارگران ایجاد شده است.

به گزارش بنیادشهید، حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان بنیادشهید با تاکید بر اقدامات بنیاد برای حل مشکلات معیشتی ایثارگران در دولت تدبیر و امید افزود: در طی سال‌ های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۶۶ هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن دریافت کرده‌ اند.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید بر اساس ماموریت ذاتی خود، مسئول ارائه خدمت به خانواده ‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است و با وجود محدودیت امکانات مادی، حداکثر تلاش را برای ارائه خدمات به عمل می آورد.

رئیس بنیاد شهید تامین اشتغال ایثارگران را در راستای برنامه ‌ها و سیاست ‌های دولت عنوان کرد و از استفاده بیش از ۷۵ هزار ایثارگر از فرصت ‌های شغلی و استخدامی در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در این مدت ۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر از ایثارگران در دستگاه ‌های دولتی و غیردولتی استخدام شده‌ اند و ۳۰ هزار و ۷۴۸ نفر نیز از تسهیلات برای اجرای طرح ‌های خود اشتغالی استفاده کرده‌ اند. وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۹۵ در اجرای قانون و آئین نامه ماده ۷۹ نظام صنفی برای حدود ۱۰ هزار نفر مجوزهایی از مراجع ذیصلاح برای ایجاد اشتغال ایثارگران گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری ایثارگران متقاضی شغل در ابتدای سال جاری را حدود ۶۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تلاش شده با تشکیل صندوق اشتغال و کارآفرینی و اختصاص برنامه‌های مشاوره برای افراد جویای کار، قدم‌ های خوبی برای اشتغال ایثارگران برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به ازدواج جوانان از برنامه ای اصلی بنیادشهید برای جامعه ایثارگری است، تصریح کرد: با توجه به مقررات موجود اعطای وام ازدواج به ایثارگران، به میزان دو برابر ضوابط بانکی فراهم و توسط بانک مرکزی به بانک‌ های عامل ابلاغ شده و در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون مراتب تائید ایثارگری بیش از ۴۵ هزار ایثارگر و فرزندان آنان، از طریق سامانه الکترونیکی بنیاد و بانک مرکزی انجام شده و از تسهیلات وام ازدواج استفاده کرده اند.

رئیس بنیاد شهید در پایان بر پیگیری برقراری ارتباط آنلاین با سازمان‌ ها و ایجاد ساز و کار لازم در خصوص تسریع در ارائه خدمات به ایثارگران به صورت الکترونیکی در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches