×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اعزام ۳۰ رایزن بازرگانی به کشورها

اقتصادتهران: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور گفت: باید سیاست‌های مالی و ارزی دولت در راستای صادرات باشد و با حل مشکل تورم توان رقابتی کشور را افزایش داد.

میرابوطالب بدری در آیین تجلیل از صادرکنندگان و تولیدکنندگان برتر آذربایجان غربی با تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی در کشور اظهارداشت: دولت باید سیاست‌های حمایتی از واحدهای نمونه و موفق را در دستور کار قرار دهد و برای واحدهای صنعتی اهداف و برنامه مشخص تبیین و آنها را برای رسیدن به هدف ترغیب و تشویق کند.

وی با اشاره به احیای مجدد شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی در کشور عنوان کرد: این شورا، ابزار حقوقی دولت برای تهیه مصوبات لازم در بخش صادرات است که راه اندازی آن بسیار مهم و ضروری به نظر می رسید.

بدری همچنین به ارائه لایحه خروج غیرتورمی از رکود توسط دولت به همراه توسعه بازارهای خارجی مهمترین رکن برنامه های دولت دانست و گفت: باید در این راستا، توسعه صادرات غیرنفتی به کشورهای دیگر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به اینکه برای رایزنی در ۱۱ کشور مصوبه انتخاب ۳۰ رایزین از دولت گرفته شده است افزود: رایزنان بازرگانی از مهمترین عوامل توسعه بازارهای هدف در بخش صادرات هستند و باید از توان آنان به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی اضافه کرد: با اعزام این رایزنان، شعبه های سازمان توسعه تجارت ایران نیز در کشورهای مختلف دنیا فعال می شوند که این شعبه ها نیز در توسعه صادرات نقش بسزایی دارند.

بدری ادامه داد: بسیاری از صادرکنندگان و فعالان عرصه تجارت خارجی به دنبال دریافت گزارش های تحلیلی از بازارهای مختلف دنیا هستند که در این خصوص می توان از ظرفیت رایزنان بازرگانی و شعبات سازمان توسعه تجارت بهره برد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در هر زمینه پیش نیاز توسعه و موفقیت است گفت: اخیرا رویکردی که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد کشور پیش گرفته رونق صادرات غیر نفتی است به طوری که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سند چشم انداز توسعه کشور و آمایش سرزمین نیز به این موضوع نگاه محوری شده است.

بدری اعلام کرد: رویکرد دولت در این زمینه در دو محور اصلی یعنی احیای مجدد شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی و ارائه لایحه خروج از رکود خلاصه می‌شود که در این لایحه راه خروج از تورم بر اساس توسعه بازار‌های جهانی تهیه شده است.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از واحدهای کوچک را با هدف ایجاد شرکت های بزرگ صادراتی از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت بیان کرد و افزود: در این صورت است که می‌توان وارد بازارهای بزرگ جهانی شد.

در این همایش ۱۴صادرکننده نمونه استان برحسب ارزیابی های کارشناسان اداره بازاریابی توسعه صادرات سازمان و مطابق دستورالعمل صادره سازمان توسعه تجارت کشور و براساس نمرات مکتسبه از معیارها و شاخصهای ارزیابی انتخاب و تجلیل شدند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches