×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره فرآیند جذب داوطلبان شغل معلمی

اقتصادتهران: مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای چگونگی فرآیند جذب داوطلبان شغل معلمی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

شغل معلمی به دلیل وظایف خطیری که بر عهده وی می باشد باید دارای استانداردهای اخلاقی، ذهنی، جسمی و روحی ویژه باشد که توسط مراجع تخصصی ذیربط از جمله اداره بهداشت دانشگاه فرهنگیان و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش( در حوزه سلامت جسمی و روحی) و با مشارکت متخصصان مربوط تهیه و تایید شده است. این ویژگی ها و استانداردها باید در فرآیند جذب داوطلبان شغل معلمی شامل آزمون علمی، معاینات پزشکی و مصاحبه های تخصصی احراز شود، لذا شیوه نامه انجام مصاحبه اختصاصی و معاینات پزشکی داوطلبان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در سال ۱۳۹۶ در چارچوب استانداردهای فوق الذکر تدوین و جهت اجرا به گروه های تخصصی مجری در استان ها ابلاغ شده است.

با توجه به اهمیت موضوع و انتقادهایی که از سوی برخی صاحب نظران و سایر افراد علاقه مند طی چند روز گذشته در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی مطرح شده است، توضیحات زیر را به استحضار می رساند:

الف) یکی از سیاست های اصولی وزارت آموزش و پرورش در جذب معلمان جدید ” بومی گزینی” است. اجرای این سیاست علاوه بر ثبات و پایداری توسعه متوازن نیروی انسانی مناطق مختلف کشور و پیشگیری از پیامدهای نامطلوب نقل و انتقالات به ویژه از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق برخوردار، پیامدهای تربیتی و فرهنگی مثبت خواهد داشت که مشارکت اقوام مختلف با فرهنگ های متنوع در امر تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامی مان متناسب با اقتضائات بومی و محلی از جمله مهم ترین این پیامدهاست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches