×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اطلاعات یک هزار و ۴۰۰ ایرانی با گروه خونی نادر ثبت شد

اقتصادتهران: رئیس آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: تاکنون اطلاعات یک هزار و ۴۰۰ ایرانی با گروه های خونی نادر در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون ثبت شده است.

 مصطفی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد از بین ۶۰هزار نفری که غربالگری شده اند شناسایی و اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از بین این یک هزار و ۴۰۰نفر، یکصد نفر دارای گروه خونی بسیار نادر هستند.

مقدم تصریح کرد: درحال حاضر ۱۹۰واحد خون نادر به صورت منجمد از این یک هزار و ۴۰۰نفر گرفته و به صورت منجمد ذخیره سازی شده است که تا ۳۰ سال قابلیت نگهداری دارد.

وی اضافه کرد: این خون های نادر در تهران ذخیره سازی شده است و در صورت لزوم برای افراد نیازمند به این گروه های خونی نادر در سرتاسر کشور از طریق سازمان انتقال خون ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در جهان تا کنون ۳۳۶ گروه خونی نادر شناسایی شده است ، گفت: در دنیا افرادی که که حداقل در ۵گروه خونی قرار نداشته باشند در رده بندی گروه ها ی خونی نادر قرار می گیرند.

مقدم افزود: اهداکنندگان گروه های خونی نادر به دو گروه تقسیم می شوند، گروه اول (اهداکنندگان نادر) افرادی هستند که در خون آنها چند آنتی ژن منفی دارند و گروه دوم (اهداکنندگان بسیار نادر) از افرادی تشکیل شده اند که یک آنتی ژن با شیوع بالا در خون آنها منفی است.

وی همچنین گفت: فهرستی از حدود ۱۹۰ واحد گروه خون بسیار نادر ذخیره شده در دمای منفی ۸۰ درجه سانتیگراد، در این بانک اطلاعاتی نگهداری می شود.

مقدم تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران، برای پاسخ دهی به نیاز بیماران دارای انواع خون های نادر، تصمیم گرفت برای یافتن گروه های خونی نادر، به طور منظم نمونه های خون اهداکنندگان دریافتی از مراکز اهدای خون ۳۱ استان را که به صورت تصادفی انتخاب می شدند، در آزمایشگاه رفرانس ایمنوهماتولوژی در تهران غربالگری کند.

افراد دارای گروه خون‌های نادر‌، افرادی هستند که مشابه خون آنها فقط در هر ۵ هزار تا ۱۰هزار نفر جمعیت جغرافیایی جامعه موجود است.

در حاضر در جهان ۳۳۶ گروه خونی نادر شناسایی شده است که حدود ۱۰۰ گروه خونی آن بسیار نادر است. در ایران نیز ۳۳ گروه خونی بسیار نادر شناسایی شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches