سیستم بانکی در کشورمان همواره متاثر از فضای سیاسی و در برخی مواقع دستمایه تصمیات گاها نادرست و سیاست زده بانک مرکزی بوده است. فارغ از بررسی علل این مورد و نیز تجریه و تحلیل سیاستهای بانک مرکزی که هدف این مبحث نیست، آنچه که از اهمیت خاصی برخوردار بوده، اقدامات و سیاستهای سهامداران بانکها در مواجهه با جریانات حاکم بر اقتصاد کشور بوده است.
به گزارش اقتصادتهران، نظام بانکی همواره به دلیل اینکه اصلی ترین شریان سیستم اقتصادی بر کشور محسوب میشود مورد نقد کارشناسان قرار داشته است و این امر بر عملکرد این صنعت سایه افکنده اما نظارت بانک مرکزی نیز در گذشته به درستی بر این صنعت اعمال نگردیده و در پارهای موارد در مییابیم که این صنعت به دلیل عدم نظارت دقیق و صحیح آسیبهای فراوانی به خود دیده است.
اما آنچه که از اهمیت ویژه برخوردار است، نگاه مشتریان از عملکرد و فعالیت یک بانک است که همواره میتواند به عنوان خروجی سیستم بانکی به آن استناد کرد.
نکته جالب آن که بحث ناترازی در تمامی بخشهای اقتصاد کشور نیز که در دولت چهاردهم مطرح و گریبانگیر برخی بانکها گرفت، بر عملکرد صحیح برخی بانکها صحه گذاشته و عدم نظارت صحیح نهاد ناظر در گذشته را زیر سوال برده است.
بانک ایران زمین که همواره بر محور بودن مشتریان در تمامی زمینهها و نیز مشتریمدار بودن تاکید داشته است، فارغ از مواردی که در مورد نحوه فعالیت این بانک در گذشته بدان اشاره میشود، سعی در تامین نیاز مشتریانش بوده است. راهاندازی نخستین درگاههای پرداخت امن، بکارگیری فناوری نوین و نیز ارائه دستاوردهای بانکداری دیجیتال از موضوعات اصلی و مهم این بانک در ارائه خدمت به مشتریان بوده و هست.
این بانک که از مشتری به عنوان اصلیترین و مهمترین رکن فعالیت خود یاد میکند با وجود تمامی مشکلات و چالشهایی که بدان اشاره شد، مشتریانش را از دست نداد. به عبارت دیگر این مشتریان بانک ایران زمین بودند که هرچه فریادها بر سر این بانک بلندتر گردید استوارتر از گذشته از بانک خود حمایت کرده و روز به روز بر تعداد آنها افزوده شد چرا که میدانستند دعواهای سیاسی و بده بستانهای غیر اصولی نمیتواند آنچه بانک ایران زمین را برای مشتریانش به عنوان سمبل نوآوری معرفی کرده است، دستخوش تغییر نماید.
به عبارت دیگر اینطور میتوان گفت که بانک ایران زمین همواره با وجود تمامی دغدغهها و چالشهای موجود از نقش حمایتی خود برای مشتریانش نه تنها روی نگردانده بلکه همواره مترصد بکارگیری شیوههای نوین برای ارائه آخرین دستاوردهای بانکداری مدرن و دیجیتالیزه کردن فعالیتها بوده است.
شاید به طور خلاصه و در یک نکته بتوان به اصالت چنین بانکهایی برای نمونه اشاره کرد که با وجود درگیر بودن با چالشهای متعدد، مشتریان خود را از شر طوفانهای موجود حفظ کرده و اجازه ندادند چیزی جز آرامش در ارائه خدمات بانکی نصیب آنان شود.
بانک ایران زمین یکی از بانکهای خوشنام کشور است که رسالت و ماموریت همیشگی خود را بر پایه اعتماد مشتریان بنا نهاده و از این رو میتوان گفت که در صورت بروز هرگونه مشکل، مشتریانش به این بانک وفادار خواهند ماند چرا که میدانند ارائه بی وقفه خدمت از این بانک اصل انکارناپذیر و غیر قابل مذاکره برای سهامداراش به شمار میرود.
با گذر زمان و گذشتن از موانع موجود به زودی اخبار خوشایند و البته دلچسبی از این بانک با اصالت به گوش خواهد رسید بانکی که با وجود هرگونه فشار و سختی، مشتری مداری و ارائه خدمات نوین را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است چرا که به رضایت مشتریان به عنوان اصلی ترین سنگ بنای فعالیت خود ایمان و اعتقاد راسخ دارد.