اقتصاد تهران
شماره خبر : 64996
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اقتصاد تهران

اشاعه فرهنگ استفاده مطلوب از بانکداری الکترونیک برای کشور آثار ارزنده‌ای دارد

اقتصادتهران: ​مدیرعامل هلدینگ سداد گفت: یکی از الزامات مهم برای تحقق بانکداری الکترونیک، نگرش و دید استراتژیک به این مقوله مهم و فراهم‌کردن ساز و کارهای مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، فرامرز خالقی ​مدیرعامل هلدینگ سداد در نشست با رییس اداره کل روابط عمومی بانک صادرات ایران افزود: کسب و کار در بانک‌ها بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم می‌شود و در مفهوم بانکداری نوین خلق ارزش‌های بلند مدت برای مشتریان از اهمیت برخوردار است که لازمه آن برنامه راهبردی است.

وی اضافه کرد: کسب و کارهای نوظهور در صنعت بانکداری از یک سو و تغییر مداوم زنجیره ارزش ایجاب می‌کند تا ضمن شناخت نوآوری‌ها در عرصه بین‌المللی اقدام به بومی‌سازی آنها کنیم که یک نمونه آن بانکداری اجتماعی است.

به گفته این مقام مسئول بازنگری در ابعاد گوناگون کسب و کار، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از مشاوران برجسته جهانی و داخلی، وضع مقررات متناسب و حذف قوانین دست و پاگیر از ضرورت‌های ترویج نوآوری در بانکداری محسوب می‌شود.

خالقی تصریح‌کرد: خوشبختانه با اتکا به نیروهای توانمند و خلاق و جوانان کارآمد این قابلیت وجود دارد که به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در عرصه تولید و پشتیبانی ابزارهای نوین کسب و کار دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بانک صادرات ایران افزود: با تعامل و هم‌افزایی بانک ملی و بانک صادرات ایران امکان  سرعت‌بخشی به ضرباهنگ توسعه زیر ساخت‌های بانکداری الکترونیک بیش از پیش فراهم می‌شود.

علی جهانی رییس اداره کل روابط عمومی بانک صادرات ایران در این نشست با تبریک انتصاب خالقی به عنوان مدیرعامل هلدینگ سداد گفت: همکاری بین بخشی برای تحقق برنامه‌ها در عرصه دولت الکترونیک از اهمیت زیادی برخوردار است و بانک صادرات ایران به پشتوانه تجربیات، نیروی انسانی و شبکه گسترده و نوین می‌تواند در این خصوص مشارکت اثربخشی داشته باشد.

جهانی افزود: ابزارهای مدیریتی، قانونی و ساختاری و همچنین اشاعه فرهنگ استفاده مطلوب از بانکداری الکترونیک برای کشور آثار مثبت و ارزنده فراوانی دارد.

وی ورود به مقوله فضای مجازی را الزام‌آور توصیف کرد و افزود: بانک بدون فناوری اطلاعات و تحلیل صحیح از خواسته‌ها و مطالبات مشتریان نمی‌تواند در فضای به شدت رقابتی امروز جایگاه مناسبی داشته باشد.

هلدینگ سداد از زیر مجموعه‌های بانک ملی ایران در  دهه ۷۰ به عنوان بازوی انفورماتیک این بانک با هدف بهره‌مندی بیشتر از قابلیت‌های فناوری اطلاعات و رفع نیازهای رو به گسترش بانکی در فضای رقابتی تاسیس شد.