×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اسکان اضطراری زلزله زدگان غرب کشور فقط برای ۴۵ روز است

اقتصادتهران: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: اسکان اضطراری زلزله زدگان غرب کشور فقط برای ۴۵ روز است و پس از آن، نهادهای دیگری چون بنیاد مسکن باید اقدام به اسکان موقت زلزله زدگان کنند.

شاهین فتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اسکان زلزله زدگان غرب کشور از همان ابتدای وقوع زلزله آغاز شد اما این عملیات همچنان با شدت ادامه دارد؛ به عنوان مثال اگر خانواده ای در صورت نیاز به چادر احتیاج داشته باشد و یا چادر امدادی آنها دچار مشکلاتی همچون آبگرفتگی و خرابی شود ، دوباره به آنان چادر داده می شود.

وی همچنین درخصوص آبگرفتگی برخی از چادرهای زلزله زدگان ، منکر این معضل برای چادرهای یاد شده نشد و در عین حال اظهار کرد: وظیفه هلال احمر اسکان اضطراری زلزله زدگان است و قطعاً این چادرها نیز محدودیت هایی دارند.

وی افزود: هم اکنون شرایط سخت و دشواری در منطقه زلزله زده وجود دارد با وجود آنکه چادر ها ضد آب است ما اقدام به توزیع نایلون برای پوشش بیشتر چادرها کرده ایم ولی در هر حال چادرها با محدودیت هایی مواجه است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز پیش تر اعلام کرده بود که مرحله اسکان اضطراری زلزله زدگان استان به پایان رسیده است اما چادرهای اهدایی جوابگوی نیازهای مردم زلزله زده در فصل سرما نیست.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات گفت: این سازمان در زمان حاضر توزیع تغذیه یک ماهه میان زلزله زدگان غرب کشور را آغاز کرده اما با توجه به وسعت منطقه، هنوز به پایان نرسیده است.

وی در عین حال اضافه کرد: در زمان حاضر تغذیه ۷۲ ساعته در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به خسارت وارده ناشی از زلزله به یک هزار و ۶۰۰ روستا در غرب کشور، گفت: با وجود اینکه برخی از این روستاها در مناطق‌صعب العبور و کوهستانی قرار داشتند تمام روستاها شناسایی و ارزیابی شده است.

به گفته فتحی ۱۵ پایگاه امدادی در منطقه زلزله زده ایجاد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches