×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اسقاط ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان سال

معاون نوسازی ستاد سوخت گفت: واردکنندگان خودرو برای آنکه بتوانند خودروی وارداتی را شماره‌گذاری کنند، باید اقدام به اسقاط خودروهای فرسوده کنند و به ازای ورود هر خودروی کمتر از ۶ لیتر، باید یک خودروی فرسوده اسقاط شود.

محمد حیدری با اشاره به مصوبه هیئت وزیران که واردکنندگان خودرو باید به ازای خودروی وارداتی خودروی فرسوده ای را اسقاط کنند گفت: از تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری فرصت یک ماهه ای را به واردکنندگان دادیم تا بتوانند به ازای وادرات خودوریی که انجام دادند خودروی فرسوده ای را اسقاط کنند تا در کار شماره گذاری خودروی وارداتی تسریع شود که خوشبختانه تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ خودوری فرسوده اسقاط شد.

معاون نوسازی ستاد سوخت ادامه داد: با توجه به اینکه این مهلت در تاریخ ۲۶ تیرماه به اتمام می رسد واردکنندگان خودرو باید تا مدت زمان باقی مانده به ازای خودروی وارد شده خودروی فرسوده اسقاط کنند تا در شماره گذاری خودروهای وارداتی آنها تسریع شود.

حیدری تصریح کرد: با شرایطی که معاونت نوسازی ستاد درنظر گرفته است به نظر می رسد تا پایان سال ۹۳ حدود ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام این مهلت خودروسازان تنها در صورتی می توانند خودرو وارد کنند که به ازای آن خودروی فرسوده ای را اسقاط کرده باشند که بر این اساس به ازای ورود هر خودوری زیر ۶ لیتر یک خودرو و به ازای ورود هر خودروی بین ۶ تا ۱۰ لیتر ۴ خودرو و به ازا ورود هر خودروی بالای ۱۰ لیتر مصرف باید ۶ خودروی فرسوده اسقاط شود.

معاون نوسازی ستاد سوخت خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه نظارت دقیق بر روند اسقاط خودرو توسط ستاد صورت پذیرد کنسرسیومی متشکل از برخی از واردکنندگان و اسقاط کنندگان خودرو تشکیل داده ایم که درواقع این کنسرسیوم بازوی نظارتی ستاد سوخت هستند.

حیدری با اشاره به اینکه از امروز ثبت نام تاکسی های فرسوده به منظور اسقاط توسط شرکت‌های تاکسی تابعه صورت می گیرد گفت: تاکسی های مدل ۸۳ و کمتر از آن می توانند با مراجعه به مراکز تاکسی رانی خود اقدام به ثبت نام خودوری فرسوده خود کنند تا از ۶۰ هزار تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۵ درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماهه بهره مند شوند.

وی گفت: براین اساس اولویت دریافت وام برای تاکسی هایی درنظر گرفته می شود که زودتر اقدام به ثبت نام کنند.

معاون نوسازی ستاد سوخت تصریح کرد: در حال حاضر ۹۴۰ هزار خودوری فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۶۰ هزار خودور متعلق به خودروهای سواری شخصی و ۴۹۰ هزار خودرو نیز وانت بار هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: فرایند انجام عملیات اسقاط خودرو بین ۱۵ روز تا یک ماه است که انتظار داریم با تصمیم جدید دولت مبنی بر ورود وارد کنندگان خودرو به جمع اسقاط کنندگان بتوانیم هرچه زودتر ناوگان حمل و نقل را نوسازی کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches