×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
 استقرار نظام کنترل کیفیت در مدارس

 

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی و استقرار نظام کنترل کیفیت در مدارس به عنوان یکی از برنامه های اصلی پیش رو گفت: مدارس باید از این منظر رتبه بندی شوند تا دریابیم مدرسه در کدام زمینه‌ها رو به پیشرفت می رود و در کدام زمینه ها به کندی حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به یکی از نظریه های مدیریت آموزشی مبنی بر اینکه مدرسه باید به عنوان کانون اصلی تربیت قرار بگیرد و توانایی تصمیم گیری در زمینه های مختلف را داشته باشد، گفت: متاسفانه علی رغم تلاش‌های انجام شده موفقیت قابل توجهی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی افزود: مدرسه در عموم موارد صرفا مجری دستورات واحدها و سازمان های بالاتر است و با اهداف ذکر شده برای رسیدن به جایگاه متعالی فاصله دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت دوازدهم اولین هدف ما ارتقای جایگاه مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت است گفت: در همین راستا سه برنامه اصلی خواهیم داشت. اولین برنامه ارتقای شایستگی ها و صلاحیت مدیریت در مدارس است. این شایستگی ها مهمترین مولفه برای تفویض اختیار است و اگر تناسب منطقی و معنی داری میان این دو وجود نداشته باشد موفقیت را با مشکل مواجه می کند. باید با روش‌های هوشمند و اثربخش شایستگی‌های بخش مدیریت مدارس در سطح دانش، مهارت و توانایی را بالا ببریم.

بطحایی ادامه داد: کسی که در مدرسه سکان هدایت تعلیم و تربیت را در دست دارد باید از طریق بسترهای الکترونیک اطلاعات و دانش خود را به روزرسانی کند. امروز در همه سطوح مدیریت و برنامه ریزی با نقص در بروز و استفاده از خلاقیت در یافتن روش‌های جدید مواجهیم. ما باید با جرئت و اعتماد به کمک خداوند و بنیه کارشناسی نیروی انسانی راههای جدید را برای عبور از موانع تجربه کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches