×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
استقبال پاکستان ازعملیاتی شدن کریدور جاده‌ای تهران-استانبول-اسلام‌آباد

اقتصادتهران: وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از عملیاتی شدن کریدور جاده‌ای تهران-استانبول-اسلام‌آباد، گفت: افتتاح طرح‌های کریدور حمل و نقل از حیاتی‌ترین اهداف سازمان همکاری اقتصادی به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز شنبه طی سخنرانی به صورت مجازی در اجلاس وزیران سازمان اکو در آستانه نشست سران این سازمان به میزبانی دولت ترکمنستان در عشق آباد، بر لزوم هم افزایی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) برای دستیابی به اهداف مشترک و توسعه پایدار تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات منطقه‌ای میان اعضای اکو به ویژه استقبال از عملیاتی شدن حمل و نقل جاده‌ای میان تهران-استانبول-اسلام‌آباد، افزود: پاکستان برای تسهیل تجارت ترانزیت علاوه بر گذرگاه مرزی مشترک خود با جمهوری اسلامی در منطقه تفتان، گذرگاه «گبد-ریمدان» به عنوان دومین مرز رسمی دو کشور را نیز به سیستم بین المللی ترانزیت تیر (TIR) مجهز کرده است.

قریشی اظهار داشت: تقویت نقش بانک اکو و عملیاتی شدن شرکت بیمه اتکایی اکو می‌تواند به اهداف تجاری، سرمایه گذاری و یکپارچه‌سازی اعضای کمک کند. تامین مالی همچنین باید از طریق بانک‌های توسعه چندجانبه، منطقه‌ای و ملی، بازارهای خصوصی برای دستیابی به اهداف تجاری و توسعه اکو بسیج شود.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: برقراری صلح و ثبات در این کشور برای اهداف اکو به ویژه تجارت ترانزیتی بسیار حیاتی است. همه ما باید به افغانستان و مردم آن کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی ارائه کنیم تا از رنج‌های عظیم انسانی و فروپاشی اقتصادی جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که با حاکمیت جدید در کابل را تشویق کنیم تا برای تشکیل حکومتی فراگیر، احترام به حقوق بشر، از جمله حقوق زنان، و برخورد قاطع علیه تروریسم برای ثبات کامل افغانستان اقدام کنند.

وی ابتکار شش همسایه افغانستان، که تاکنون دو نشست آن در سطح وزیران امور خارجه در اسلام‌آباد (به صورت مجازی) و در تهران (به صورت حضوری) برگزار شده است، را یک روش مؤثر برای ارتقای ثبات در افغانستان ارائه می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches